Les accions de Squirrel Media es disparaven aquest dimecres més d'un 10% properes les 9.20 hores, després que la companyia publiqués els seus comptes anuals de 2023, quan va registrar un resultat net de 17,6 milions d'euros, xifra que multiplica per gairebé quatre (+279%) els guanys que va obtenir el 2022, que van ser de 4,6 milions d'euros.

Squirrel Media, que liderava els ascensos del Mercat Continu, obria la jornada borsària a l'alça, amb una pujada del 5,88% a les 9.00 hores, fins als 1,62 euros per acció, encara que minuts després incrementava el seu impuls al 10,46%, fins als 1,69 euros per títol.

El resultat brut d'explotació (Ebitda) de Squirrel Media es va situar l'any passat a 24,3 milions d'euros, un 77% més que el 2022, mentre que el seu resultat net d'explotació (Ebit) o beneficis es van multiplicar per més de quatre, fins als 17,9 milions d'euros.

Els ingressos d'explotació de l'empresa van assolir els 131,9 milions d'euros, el que suposa un 67% més que a l'exercici precedent, mentre la seva inversió en capital (capex), va créixer un 4% l'any passat, fins als 21,3 milions d'euros.

La companyia, antiga Vèrtex 360, va reduir l'any passat el seu deute financer net un 21%, fins als 18,5 milions d'euros.

"Squirrel Media ha experimentat un gran creixement orgànic i inorgànic fruit de les inversions realitzades i previstes en el pla de negoci, confirmant les projeccions realitzades per la companyia," ha destacat en un comunicat el president de Squirrel, Pablo Pereiro.

Ingressos per àrea de negoci

Squirrel Media va registrar el 2023 un augment dels seus ingressos en tres de les seves quatre àrees de negoci: continguts, mitjans de comunicació i TMT Services, i els va reduir en la seva àrea de publicitat.

En concret, la companyia va multiplicar per vuit els seus ingressos en l'àrea de continguts, fins als 58,3 milions d'euros; va elevar un 17% els seus ingressos en en TMT Services, fins als 10,3 milions d'euros, i va millorar un 16% els seus ingressos en l'àrea de mitjans de comunicació, fins als 30,5 milions d'euros.

Per contra, Squirrel Media va retallar el 2023 en un 10% els seus ingressos en l'àrea de publicitat, fins als 32,3 milions d'euros.

Entre altres operacions dutes a terme per la companyia a l'exercici 2023 destaquen l'adquisició del grup de distribució BF Distribution, líder a Llatinoamèrica, i la incorporació de les productores Grup Ganga i Mondo TV.

Squirrel Media presentarà el seu nou pla de negoci 2024-2025 el pròxim 4 de març. El full de ruta constatarà la continuïtat del creixement orgànic de les quatre principals àrees de negoci, segons ha afirmat la companyia.