Unicaja ha patit aquest dilluns una incidència en tota la seva operativa digital. El banc no ha pogut deixar els serveis habituals a través del web, app, caixers i oficines durant hores per una avaria de Telefónica. Així ha explicat l'entitat malaguenya a les xarxes socials davant de les queixes d'alguns clients, que denunciaven no poder realitzar les seves operacions habituals com a consultes de saldo, transferències, Bizum, o qualsevol tipus de pagament. Ja que tampoc no es pot utilitzar la targeta o retirar efectiu.
Encara que en aquest cas ha estat un problema extern, el banc que dirigeix Isidro Rubiales ha tingut quatre grans caigudes des de finals de setembre, la qual cosa manté irritat alguns clients, segons s'aprecia en aquests comentaris. Unicaja lamenta aquest fet i així ho ha expressat en un missatge publicat a la xarxa social X (abans Twitter) on no aclaria quan estaria restablit el servei.
"Aquest matí s'ha produït una incidència tècnica que ha afectat a la infraestructura de Telefónica i, en conseqüència, als nostres serveis de banca digital, mitjans de pagament, oficines i operativa (en part de la nostra xarxa). Lamentem sincerament els inconvenients que aquesta circumstància hagi pogut ocasionar, encara que ens consta que el proovedor de telecomunicacions està treballant intensament per solucionar-la i que el problema estarà resolt en les pròximes hores," explica. "Esperem ser operatius com més aviat millor", agrega.
Unicaja és actualment el cinquè banc més gran d'Espanya. Des de la fusió amb Liberbank el 2021, supera els 4 milions de clients. I segons dades de la pròpia entitat, el 60% d'ells fan ús dels canals digitals, ja que estan donats d'alta a Bizum, el servei de pagament instantani compta a compte o en comerç.
Els usuaris denuncien que hi ha caigudes de manera habitual
A la xarxa X, els clients del banc han denunciat durant hores que "les targetes no funcionen" i "la banca digital tampoc", n'assenyala un. "Avui és per Telefónica, però jo fa un mes que no entro a la primera en l'app", agrega un altre. I és que, Unicaja ha reconegut almenys unes altres tres caigudes més des de setembre, encara que els usuaris apunten que hi ha fallades de manera habitual. En concret, Unicaja va patir dues grans caigudes en els últims dies de setembre i una altra, l'11 de novembre. S'hi suma la d'aquest dilluns dia 16 de desembre, que finalment va quedar resolta cap a les 18.00 hores de la tarda.
Els problemes tecnològics que va patir Unicaja aquest dilluns es produïen el mateix dia que es coneixia que el pròxim 31 de desembre deixarà el banc el director general de Tecnologia, José María de la Vega. El banc apunta a un procés de transició ordenada, per prejubilació, després de 35 anys en primera línia. I descarta que estigui relacionat amb aquestes incidències. En qualsevol cas, la sortida d'aquest directiu portarà l'entitat a realitzar canvis a la cúpula, segons avança Expansión.