Renfe posarà en marxa el servei entre Madrid i Alacant a través de la seva au low cost, Avlo, el proper 27 de març. La companyia, que ha posat a la venda aquest mateix dilluns els bitllets de tren des de 7 euros, s'avança als seus principals competidors. En concret, dos mesos a Ouigo i tres a Iryo, que preveuen llançar la mateixa ruta el maig i el juny respectivament.
En una nota, Renfe indica que el nou servei de trens Avlo oferirà quatre circulacions diàries (dos per sentit) entre la capital i Alacant, la qual cosa suposa una oferta de 1.436 places al dia. Els quatre serveis tindran parada a Albacete, i dos d'ells (un per sentit) pararan, a més, a les estacions de Conca Fernando Zóbel i Villena Alta Velocidad.
Els preus d'Avlo que Renfe posa a la venda aquest dilluns parteixen de 7 euros i sobre aquest, el client pot afegir serveis addicionals com selecció de plaça, canvis o anul·lacions i equipatge addicional, expliquen. El preu base d'Avlo inclou de manera gratuïta una maleta de cabina i una bossa de mà. Per la seva part, els nens menors de 14 anys tindran una tarifa bàsica de 5 euros, encara que aquest bitllet sempre ha d'anar acompanyat de l'emissió d'un bitllet d'adult (un màxim de dos bitllets de nen per adult). Així mateix, Renfe destaca que les famílies nombroses també podran obtenir descomptes del 20% en cas de categoria general i del 50% per a famílies nombroses de categoria especial.
Després del servei Madrid- Alacant, Renfe té previst iniciar els serveis Avlo al corredor sud el proper mes de juny, amb trens que uniran Madrid amb Sevilla i Màlaga i que tindran aturades a totes les estacions intermèdies de cada una de les línies d'alta velocitat (Ciudad Real, Puertollano, Còrdova, Pont Genil i Antequera).
Els plans de la compañía passen per posar en circulació quatre trens Avlo al corredor sud, dos entre Madrid i Sevilla (un per sentit) i uns altres dos entre Madrid i Màlaga (un per sentit), tot i que encara no tenen definits els horaris i parades.
Iryo arriba a Alacant al juny
Iryo, l'empresa privada d'alta velocitat participada per Air Nostrum, Globalvia i Trenitalia, va iniciar les seves operacions comercials en Espanya el passat 25 de novembre amb el servei Madrid-Barcelona, un tren que a més fa aturada a Saragossa. El 16 de desembre va estrenar la ruta Madrid-València, que fa parada a Conca i durant aquest 2023 ampliarà la seva xarxa arribant el 31 de març a Andalusia, a les ciutats de Sevilla, Màlaga, Còrdova i Antequera, i el 2 de juny a Albacete i Alacant.
Ouigo va estrenar abans les dues rutes. La francesa, propietat de SNFC, va engegar amb el servei Madrid-Barcelona el maig de 2021 i el de Madrid-València l'octubre del 2022. Però serà l'empresa ferroviària que més tard arribi a Andalusia, previsiblement a finals d'aquest any, on vol previst arribar a oferir 5 anades i voltes (10 trajectes) a Sevilla, Màlaga i Còrdova.
Abans arribarà a Alacant, connectarà la ciutat amb Madrid, fent parada a Albacete previsiblement al maig. La ruta comptarà amb 2 freqüències d'anada i tornada, i equivaldrà a 4 trajectes al dia, per la qual cosa oferiran 28.000 seients setmanals. Ouigo ja va avançar fa uns mesos que tiraria els preus per disparar la seva venda abans de l'estrena.