La companyia tecnològica Baidu, popularment coneguda com el 'Google xinès', va registrar un benefici net atribuït de 5.448 milions de iuans (694,3 milions d'euros) en el primer trimestre de 2024 davant els guanys de 5.825 milions de iuans (742,3 milions d'euros) que es va anotar dotze mesos abans, això és un 6,5% menys.

La facturació va assolir els 31.513 milions de iuans (4.016 milions d'euros), un 1,2% més. Desglossats per epígrafs, els serveis de màrqueting van créixer un 2,9%, fins als 18.490 milions de iuans (2.356 milions d'euros), mentre que la resta d'ingressos es van quedar en els 13.023 milions de iuans (1.660 milions d'euros), un 1,1% menys.

Els costos d'activitat van ser de 15.291 milions de iuans (1.949 milions d'euros), un 5,1% més, encara que a les partides de despeses de venda, generals i administratius i I+D es van destinar 5.375 milions de iuans (685 milions d'euros) i 5.363 milions de iuans (683,4 milions d'euros), respectivament. Aquestes xifres van ser un 3,8% i un 1,1% inferiors en termes interanuals. El sumatori va ser de 26.029 milions de iuans (3.317 milions d'euros), un 0,5% menys.

"Els ingressos de màrqueting online del negoci principal de Baidu es van mantenir estables, mentre que l'optimització d'extrem a extrem de la nostra cartera tecnològica d'IA va continuar impulsant durant el trimestre el creixement dels nostres ingressos d'IA al núvol", ha indicat el cofundador i conseller delegat de Baidu, Robin Li.

"A mesura que es fa de dia una nova era d'IA generativa a la Xina, models base com 'Ernie' [chatbot] serviran com a infraestructura essencial que es fondrà amb part de la vida de les persones. Estem fent que la nostra família de models Ernie sigui cada vegada més assequible i eficient. Això hauria de proporcionar a Baidu oportunitats encara millors en el futur", ha afegit el directiu.