Les estafes telefòniques fent-se passar per una empresa o pel teu gestor de banc són cada vegada més habituals i n'hi ha de diferents formes. Tant el Banc d'Espanya com els bancs privats són cada vegada més alertant dels seus riscos i de com evitar ser estafat.

Un dels últims a alertar sobre un nou tipus d'estafa és el Banc Santander, que com altres bancs privats ara opta per enviar alertes de mòbil als seus clients.

Últimament, una trucada que es fa passar per una empresa telefònica demana que marquis al mòbil les tecles *21* seguit d'un número de telèfon, però el Santander alerta que això és una nova estafa que intenta crear una adreça de trucada per fer-se passar per tu.

Si es marca, es facilita la suplantació d'identitat que serveix per a tota mena d'estafes. En marcar el número es desvien a aquest número les trucades rebudes pel que l'ha omplert.

El mateix serveix per a trucades que demanin dades personals i per a missatges SMS que enviïn enllaços que normalment porten a un altre tipus d'estafes i virus.

A totes les seves guies, els bancs alerten a desconfiar d'aquest tipus de missatges i a contactar amb la persona de confiança del banc per verificar l'autenticitat en cas de dubtes.

No introduir codis, no accedir a enllaços o QR que arriben per missatgeria instantània, no facilitar dades personals per telèfon ni per missatge són els consells recurrents.