Evo Banco té els dies comptats. Bankinter, la seva matriu, té previst absorbir els seus 430.000 clients en només uns mesos, en concret, en l'inici del segon semestre. És a dir, al juliol, gairebé un any després que l'entitat anunciés la seva intenció de realitzar una fusió per absorció del banc digital que va comprar el 2019.

L'inici de l'estiu és la data triada pel grup que dirigeix Gloria Ortiz per a la integració dels clients, la qual cosa implica que els comptes, les hipoteques, els estalvis, les inversions i tots els productes que un usuari tingui contractat amb Evo Banco, passaran en mans de Bankinter. En qualsevol cas, Evo té l'obligació -com qualsevol altre banc- d'avisar amb dos mesos d'antelació dels canvis, com recull l'article 22 de la Llei 16/2009, de 13 de novembre de serveis de pagament. I és que quan hi ha fusions i absorcions sol canviar l'ANAVEN o número de compte, i de vegades també les condicions de les targetes o comptes corrents.

No és el cas de les hipoteques, l'entitat que absorbeix té l'obligació de respectar les condicions que va firmar el client, tals com el tipus d'interès, el termini d'amortització, les comissions, els requisits de bonificació, l'import pendent o el període de devolució.

Precisament a conseqüència d'aquest preavís de dos mesos que l'entitat ha de respectar, Evo Banco deixarà d'oferir els seus productes a nous clients des del proper mes d'abril, un mes en què també realitzarà la fusió efectiva, segons el calendari anunciat per Bankinter, que apuntava al fet que, després de rebre totes les autoritzacions preceptives durien a terme la integració legal en la primera part de l'any i la integració tecnològica, en la segona.

Bankinter mantindrà un temps la marca Evo

Quant a la marca, el grup ha decidit mantenir-la un temps, però pot eliminar-la després. Així ho posava en relleu aquest dijous la consellera delegada en la junta d'accionistes de Bankinter. "En principi, la marca Evo continuarà funcionant fins que s'integrin els clients a la plataforma a començaments de segon semestre, a l'estiu. Evo continuarà sent un actiu a Bankinter i la utilitzarem si és avantatjós de manera comercial", explicava Ortiz.

Respecte als empleats d'Evo Banco, uns 200, s'incorporaran també Bankinter, des d'on continuaran desenvolupant productes i serveis digitals per a tot el grup, que és present a Espanya, Portugal i Luxemburg. El grup crearà una seu territorial on treballaran els empleats procedents d'Evo quan els integri i seran ells els que decideixin quins productes llança al mercat Bankinter en format digital.

La consellera delegada, que és qui ha pres aquesta decisió estratègica, ja va explicar en el passat que amb la integració d'Evo podran impulsar productes que ara mateix comercialitza el banc digital i assolir tots els clients digitals de Bankinter.

Amb aquesta decisió, Bankinter es desmarca de grans bancs com CaixaBank, el Santander o Abanca que tenen els seus bancs digitals, Imagin, Openbank i B100, respectivament. L'entitat taronja defensa que "Bankinter serà un banc digital" i no necessita una marca diferent per a això.