Glòria Ortiz s'ha proposat de convertir Bankinter en un banc digital. Des que va assumir el càrrec de consellera delegada el mes d'abril passat, en substitució de María Dolores Dancausa, l'executiva ha fet un gir a l'estratègia del grup amb aquest objectiu i, entre altres canvis, ha anunciat l'absorció d'Evo Banco i la reorganització del seu negoci a Irlanda.

D'una banda, Bankinter vol aprofitar l'experiència adquirida amb Evo Banco en els últims anys (el va adquirir el 2019) per donar un impuls a la seva operativa digital, segons explicava aquest dijous la mateixa CEO en la presentació de resultats. I per una altra, té previst el llançament d'un banc digital a Irlanda que ofereixi productes d'estalvi, però amb la possibilitat oferir posteriorment altres serveis financers.

I en aquest context, Bankinter crearà una seu territorial on treballaran els empleats procedents d'Evo quan els integri després de rebre les autoritzacions necessàries. I seran ells qui decidirà quins productes llança al mercat Bankinter en format digital "per continuar creixent de manera rendible".

La consellera delegada aclaria que serà l'actual plantilla d'Evo Banco, formada per unes 200 persones, la que tutelarà els actius digitals dels clients de Bankinter i l'experiència digital dels clients de Bankinter. "Creiem que són els més ben preparats per a aquest salt que volem fer al digital".

"Bankinter serà un banc digital"

Ortiz puntualitzava que Bankinter no absorbeix Evo Banco amb l'objectiu de reduir la competència, sinó d'aprofitar el múscul inversor que té Bankinter. També descartava utilitzar la seva marca Coinc per crear un banc digital independent, en substitució d'Evo i competir amb, per exemple, Openbank de Santander o Imagin de CaixaBank. "El banc digital serem nosaltres, Bankinter serà un banc digital".

El banc està preparant la maquinària per competir amb CaixaBank, Santander, BBVA i Sabadell, els quatre bancs que van per davant de Bankinter a Espanya. I ho vol fer a través de l'organització digital que estan creant "expressament per a això". En aquest sentit, la CEO explica que "no és necessari tenir un banc digital, ni una entitat diferent digital" per a això.

I posava com a exemple el model bancari del BBVA i del Sabadell. "Ho fan bastant bé en digital, competeixen i no tenen bancs digitals. Per tant, tant la marca Coinc com la marca Evo, la podem utilitzar igualment si volem fer campanyes i si és més avantatjós".

El BBVA va ser dels primers bancs a Espanya en apostar per la digitalització i ja capta el 75% dels seus clients pels canals online (wep o app). Recentment, ha anunciat que llançarà la seva banca digital a Alemanya el 2025, després de captar més de 500.000 clients a Itàlia, un mercat a què ha arribat amb una oferta únicament online, sense oficines.

Es tracta d'un camí molt similar al triat  pel Sabadell, en la seva tornada a la banca de particulars a Mèxic. El banc es va estrenar al país asteca el maig, amb un compte online molt similar al que comercialitza a Espanya des de l'any passat i que, igual que aquí, està remunerat.

Bankinter també vol un banc digital a Irlanda

Glòria Ortiz també està reorganitzant el negoci de Bankinter a Irlanda, on opera sota la marca Avant Money des de 2019. Els plans del grup passen per l'absorció d'aquesta marca i el llançament, escalonat al llarg del temps, d'un banc digital des del qual oferir productes d'estalvi, amb la possibilitat d'estendre l'oferta posteriorment a altres serveis financers.

Actualment, el banc ofereix préstecs al consum, assegurances i hipoteques, però la seva ambició és oferir tota mena de productes i serveis financers a persones físiques. Després de l'absorció d'Avant Money, el banc operarà a Irlanda sota la marca Bankinter.

"Aquestes són les decisions estratègiques que hem pres en l'últim trimestre respecte a Irlanda i Evo, el que mostra la nostra aposta decisiva pel món digital," concloïa l'executiva de l'IBEX 35.