Barbie ja és la reina de Warner. La pel·lícula escrita i dirigida per Greta Gerwig i produïda i protagonitzada per Margot Robbie, ja és la pel·lícula més taquillera de la història de Warner Bros. El film, inspirat en la nina homònima de plàstic, ha recaptat 1.342 milions de dòlars, uns 1.240 milions d'euros, en taquilla a tot el món des que es va estrenar el passat 21 de juliol.

Fins ara, qui regnava en la productora cinematogràfica nord-americana era Harry Potter i les relíquies de la Mort: part 2, protagonitzada per Daniel Radcliffe, que va aconseguir recollir 1.341 milions de dòlars, uns 1.240 milions d'euros, en taquilla durant 25 setmanes el 2011. Ara, després de desbancar Harry Potter, està previst que la pel·lícula de Barbie es converteixi en la tretzena pel·lícula de la història que supera els 600 milions de dòlars de recaptació als Estats Units.

Per sota de l'última pel·lícula de Harry Potter trobem en el rànquing de Warner Aquaman, amb 1.143 milions de dòlars, seguida de El Caballero Oscuro: La leyenda renace, amb 1.082 milions de dòlars, i Joker, amb 1.066 milions de dòlars. A més, l'estrena de Barbie a la plataforma HBO Max està programada per a aquesta tardor.

Pel·lícula amb pluja de rècords

La pel·lícula protagonitzada per Margot Robbie al paper de Barbie i Ryan Gosling al paper de Ken ja ha batut altres rècords abans, com el de la pel·lícula dirigida per una dona en solitari més lucrativa de la història. La setmana passada, Barbie va superar la cinta de Super Mario Bros. The Movie a la taquilla nacional i es va convertir en el títol més taquiller de 2023 a Amèrica del Nord.

Així mateix, també s'espera que es converteixi en la pel·lícula més taquillera de l'any a tot el món i per a això hauria de superar els 1.360 milions de dòlars que va fer la pel·lícula basada en el personatge de Nintendo. L'últim pas perquè la pel·lícula es coroni com la més lucrativa de tots els temps dirigida per una dona seria superar els 1.430 milions de dòlars que va recaptar Frozen II, el film dirigit per Jennifer Lee i Chris Buck.

Pressupost de Barbie

Barbie, una superproducció de Hollywood, comptava amb un elevat pressupost que requeria un considerable èxit per amortitzar la inversió. De fet, el film va costar 145 milions de dòlars (130 milions d'euros), per sobre de l'esperat, i es calcula que, màrqueting inclòs, el seu pressupost s'acosta als 250 milions. De fet, l'èxit de la pel·lícula es deu en gran part a l'agressiva campanya que han dut a terme tant Mattel com Warner Bros, que ha comptat amb un centenar de col·laboracions internacionals, marxandatge, gelats amb temàtica Barbie i patins, entre altres.

Ja en el seu primer dia d'estrena, el passat 21 de juliol, la pel·lícula es va presentar a la pantalla gran amb un històric cap de setmana d'obertura de 162 milions de dòlars als Estats Units, superant amb escreix les expectatives, que es movien en una forquilla d'entre 90 milions i 110 milions de dòlars.