Barça i Port Aventura han firmat una "col·laboració estratègica" per estudiar productes conjunts com a experiències virtuals d'entreteniment en el futur Espai Barça o fins i tot arribar a crear un gran parc temàtic. El parc, de més de 7 hectàrees, tindria visió internacional i s'estudia on podria ubicar-se, i comptaria amb atraccions, restaurants, botigues, museus, espectacles i altres serveis com els que ja té el parc Port Aventura però associats a la marca Barça.

El reforç de Port Aventura a l'experiència d'entreteniment del futur Espai Barça complementaria l'experiència museística, comercial i de lleure de l'esmentat Espai de cara a novembre de 2024, quan el Barça torni al Spotify Camp Nou després del parèntesi en l'Estadi Olímpic de Montjuïc per les obres que s'estan realitzant a l'històric estadi blaugrana. Ambdós projectes "combinaran la història i l'impacte del FC Barcelona, la seva especial relació amb la ciutat i la seva vocació universal, amb l'experiència i coneixement en el desenvolupament de parcs temàtics de Port Aventura World," segons el comunicat conjunt.

El club blaugrana i el parc temàtic han creat un grup de treball que estudiarà aquestes dues vies i també l'opció de crear parcs temàtics de gran port sota la marca del Barça. Mentre que el primer concepte contempla experiències interactives, educatives i d'entreteniment, restauració i marxandatge en espais interiors d'entre 500 i 2.000 metres quadrats. Al parc de set hectàrees hi hauria atraccions, restaurants, botigues, museus, espectacles i altres serveis. PortAventura World, empresa propietària de PortAventura, espera poder aplicar l'experiència dels seus altres parcs, tant el de Tarragona com FerrariLand o Carib Aquatic Park, ubicats a prop de l'original.

"Una zona única d'entreteniment"

Juli Guiu, vicepresident de l'àrea de màrqueting del FC Barcelona, ha afirmat que "aquesta associació amb PortAventura World respon al projecte estratègic del FC Barcelona d'explorar noves maneres de generar recursos dins de la indústria de l'entreteniment". "Està en l'esperit d'aquesta Junta Directiva ser imaginatius perquè el FC Barcelona trobi fórmules per maximitzar el potencial de la marca a tot el món", ha afegit. I ha rematat: "Fer-ho, a més, amb un company de viatge de l'experiència i l'arrelament al territori com és Port Aventura és per a nosaltres una de les garanties més importants d'èxit".

Per la seva part, Arturo Mas-Sardá, president del consell d'administració de PortAventura World, ha reconegut que ambdós estan "entusiasmats" per la idea de "crear una zona única d'entreteniment". "Aquest acord és un pas més en la contínua diversificació de PortAventura World cap al segment del futbol i de l'esport, demostrada per les seves reeixides aliances prèvies amb diversos clubs i la constitució de la joint venture amb LaLiga," ha dit. En aquest sentit, Mas-Sardá ha expressat que creu que "aquest nou i reptador projecte enfortirà no només la marca FC Barcelona i PortAventura World, sinó que també proporcionarà als visitants experiències inoblidables" i que unirà "diversió i la passió per l'esport". "Junts, estem a punt per portar la intersecció entre l'esport i l'entreteniment a noves altures", ha completat.