Barceló, NH, Meliá, Riu, Palladium, Hotusa... En els últims dies, les grans cadenes han anunciat noves obertures, reobertures i reformes, principalment fora del país. S'espera que aquestes sis hoteleres espanyoles avancin amb la seva expansió internacional i incorporin a la seva cartera més de 100 nous establiments entre 2023 i 2024. Aquest mateix dilluns, ha estat Barceló qui ha inaugurat un hotel de 5 estrelles a Malta després que dijous passat ho fes a Eslovènia.

L'empresa que dirigeix Raúl González, tanmateix, serà la que més creixi a Espanya. Doncs té previst obrir quatre nous hotels a Osca, Benidorm, Lanzarote i Gran Canària el 2023, que segueixen l'obertura de juliol a Granada. Encara que també contempla obertures fora, per exemple, a Portugal, Polònia o Turquia, a més de Sri Lanka, Cap Verd i les Maldives.

La passada setmana es va estrenar a Ljubljana, la capital d'Eslovènia, amb un nou establiment de 4 estrelles que disposa de 148 habitacions i suites. Ara ho fa a La Valletta, la capital de Malta, on ha obert les portes d'un hotel de 5 estrelles i 183 habitacions. Es tracta del primer hotel que la companyia opera en aquest país, si bé, Barceló vol augmentar la seva presència en els principals destins turístics de la Mediterrània. També vol fer-ho a Centreeuropa, on la cadena opera ja nou hotels a Alemanya, Bulgària, Eslovènia, Hongria, Polònia i la República Txeca, un mercat a què s'afegeix ara Eslovènia.

NH va anunciar fa només uns dies que ja està construint el seu primer hotel a Sydney (Austràlia), l'obertura del qual està prevista per a d'aquí a tres anys, el 2026. El NH Sydney Airport serà el primer hotel de la marca NH a Austràlia. La companyia que presideix Ramón Aragonés compta amb un pressupost de 55 milions de dòlars australians per a la seva construcció. Fa tot just un mes, l'hotelera va debutar a les Maldives sota la marca NH Collection amb un resort de 120 viles de luxe sobre l'Oceà Índic. Juntament amb el seu soci Minor Internacional, el grup té previst obrir de manera conjunta 50 hotels fins a finals de 2024, dels quals 27 entre Europa i Amèrica, i uns altres 23 a Àsia. Les principals obertures del grup a Espanya per a 2023 són el Tivoli La Caleta Resort, a Tenerife, i l'Avani Alonso Martínez a Madrid.

Per la seva part, la cadena RIU va reinaugurar fa tot just una setmana el seu hotel Riu Palace Macao a Punta Cana després de diversos mesos de reformes. L'hotel, que es va convertir en el primer de la gamma de Riu Palace a Amèrica el 1994, és la segona vegada que es remodela, ja que prèviament ho va fer el 2012. A l'agost també va completar la reforma del Riu Caribe i del Riu Gran Canària. Mentre que al juliol va obrir el seu primer hotel urbà a Londres, el Riu Plaza London Victoria, situat a prop de llocs emblemàtics com el palau de Buckingham o el Big Ben. L'any que ve, la companyia s'estrenarà a Toronto (Canadà), Chicago i Jamaica, La qual cosa portarà a assolir el centenar d'hotels.

Recentment, Meliá Hotels International també anunciava l'obertura d'un nou hotel a Mèxic on ja en té uns altres 13. Es tracta d'un nou establiment de luxe de la marca ME by Meliá a la pintoresca ciutat de San Miguel de Allende. L'edifici es troba actualment en construcció i la cadena té prevista la seva obertura l'any 2025. Abans, l'empresa que dirigeix Gabriel Escarrer ja havia anunciat que preveu inaugurar un mínim de 30 hotels a 14 països d'Europa, Àsia, Amèrica, l'Àfrica i l'Orient Mitjà al llarg d'aquest 2023.

Així mateix, Only YOU Hotels, la firma d'hotels del grup Palladium, ha comunicat fa només uns dies que desembarcarà a Sevilla el pròxim exercici 2024 amb l'obertura d'un nou hotel, que serà el cinquè de la cadena a Espanya al costat dels dos que ja té a Madrid, València i Màlaga. El nou hotel a la capital sevillana ocuparà l'edifici de l'anterior Ayre Hotel Sevilla, que ha estat objecte d'una renovació completa a fi d'incrementar la categoria de l'hotel de quatre a cinc estrelles. Està situat al davant de l'estació Sevilla-Santa Justa.

Per la seva part, Eurostars Hotel Company (del grup Hotusa) va obrir el seu primer Ikonik Hotel al Perú el mes d'agost passat. La companyia planifica 9 obertures més, principalment sota la seva marca d'hotels boutique, Áurea Hotels, caracteritzats per estar ubicats en edificis històrics o emblemàtics.