Barceló creix en ingressos i també en beneficis. Aquest grup hoteler balear va obtenir el 2023 un benefici net de 193,9 milions d'euros, fet que suposa un 14% més respecte a l'exercici anterior, segons consta en la memòria anual que van presentar aquest divendres.
El grup hoteler de la família Barceló va facturar l'any passat 6.700 milions d'euros, un 17% més que el 2022, gràcies a "uns resultats rècord en la divisió d'hotels i una gran recuperació en l'activitat de la divisió de viatges", segons va destacar la companyia en un comunicat. El deute financer net consolidat al tancament de 2023 va arribar als 57 milions, amb una ràtio deute financera/ebitda inferior a 0,1 vegades.
En un comunicat, el Grup Barceló va subratllar els avanços en la seva estratègia d'impacte positiu en les destinacions turístiques on desenvolupa la seva activitat, amb la qual intenta contribuir a la millora de l'economia local, a la preservació del medi ambient i a la protecció social dels seus treballadors.
"Els estàndards de sostenibilitat que formen part del sistema de gestió corporatiu 'Ser Barceló' han estat verificats el 2023 pel Consell Global de Turisme Sostenible (GSTC)", va precisar la companyia, l'única hotelera espanyola amb aquest aval.
Assenyalen que la seva política es tradueix en el fet que el 92% de les contractacions de l'empresa als seus diferents establiments es van realitzar a proveïdors nacionals i un 30% a subministradors de proximitat.
Expansió per Espanya i Europa
El 2023, Barceló va obrir establiments hotelers a Barcelona, Osca, Múrcia, Granada, Benidorm (Alacant), Pamplona, Valladolid i Lanzarote. Pel que respecta a l'exterior, van obrir a Portugal, Polònia, Malta, Eslovènia i el Marroc, a més de Sri Lanka i les Maldives.
Entre els establiments a l'exterior que va incorporar a la seva cartera l'any passat es troba un hotel de 4 estrelles a Ljubljana, la capital d'Eslovènia, que compta amb 148 habitacions i suites. A La Valletta, la capital de Malta, va obrir un hotel de 5 estrelles i 183 habitacions. Es tracta del primer hotel que la companyia opera en aquesta illa.
Barceló ha anunciat la intenció d'augmentar la seva presència en les principals destinacions turístiques de la Mediterrània. També vol fer-ho a Centreeuropa, on la cadena opera ja nou hotels a Alemanya, Bulgària, Eslovènia, Hongria, Polònia i la República Txeca.
La companyia compta amb 300 hotels urbans i de vacances a 28 països i és la segona cadena espanyola en nombre d'habitacions, amb més de 65.000. La firma que dirigeix Raúl González (imatge superior) és la que més va créixer a Espanya l'any passat. L'empresa està controlada per la tercera generació de la família Barceló, liderada per Simón Pedro Barceló Vadell, copresident. Alguns membres de la quarta generació ja s'han incorporat al grup, com la seva filla, Marta Barceló.