Barceló espera facturar aquest 2025 un 10% més que l'any passat, quan la cadena hotelera va ingressar 3.200 milions d'euros. Així ho ha avançat aquest dimecres Raúl González, conseller delegat de Barceló Hotel Group, en un encontre informativa on ha revelat que "el que hi ha en llibres, de moment, és millor que el 2024, fins i tot continuen apujant els preus". La companyia està registrant un bon inici d'any a Amèrica Llatina i les Canàries, on ara és temporada alta.

Quant als preus, González continua creient que en termes comparatius europeus encara hi ha un gap. "Si vaig a Londres o París, l'habitació és el triple que a Madrid, el normal és que hi hagi convergència, encara que aquest gap ja s'ha anat reduint." El CEO assegura que un preu mitjà per a Madrid de 160 euros per nit d'hotel no és car. "Mira les capitals europees, a veure quin és el preu mitjà en aquestes ciutats. Madrid hauria d'estar a la mateixa altura, encara hi ha bastant gap en l'àmbit retributiu i de metre quadrat".

Per aquesta raó, Barceló assegura que "el normal" és que la tarifa hotelera continuï augmentant a Espanya i que el creixement de les hoteleres sigui per sobre dels competidors europeus. En el seu cas concret, Barceló preveu facturar un 10% aquest any. "A priori veig bé el 2025, quan parles amb la gent sempre surt la inestabilitat geopolítica i el malament que està el món, però tinc la impressió que mai no estarà bé, sempre hi haurà una cosa que el desestabilitzi".

D'altra banda, González ha avançat que el 2024 va obtenir un benefici de 300 milions, un 55% més que l'exercici anterior. I que la intenció del grup és invertir uns 500 milions d'euros en hotels al llarg del 2025, per sobre dels 400 milions del 2024. En concret, tenen previst obrir entre 25 i 30 nous hotels al llarg d'aquest any.

Més connectivitat entre Espanya i EUA

El CEO de Barceló Hotel Group comentava també que el 2024 ha estat "molt bon any" per al turisme espanyol, han arribat 94 milions de visitants. "Tinc la impressió que superarem França en turistes internacionals, encara que per a mi és més important la despesa turística". La despesa, recordava, també puja. Primer perquè els preus han pujat, però també perquè la gent cada vegada gasta més, ja que les experiències són menys sedentàries. "El meu convenciment és que cal treballar el tema de les experiències".

Quant a la possibilitat que Espanya superi aquest any els 100 milions de turistes, una cosa que el CEO de Meliá va criticar durament fa uns dies a Fitur, assenyalava que li sembla "una fita per al país" i no li "espanta" la xifra, però l'important, creu, és com es gestionen aquestes xifres. "Cal posar ordre en la part alojativa. No advoco perquè no hi hagi alternatives a l'hotelera, però sí perquè estigui regulada i no sigui il·legal perquè ara mateix hi ha més capacitat i oferta extrahotelera il·legal que la capacitat hotelera d'algunes destinacions. I crec que així perdem força com a país".

I en aquest sentit, l'empresari creu que s'ha de reforçar la connectivitat amb mercats com el nord-americà, perquè ens visitin més, ja que són turistes amb despesa elevada i de llarga estança. "Em sembla important el tema de la connectivitat amb els Estats Units, crec que tenim un dèficit. Hi ha un vol des de Palma a Nova York, però és una excepció i seria sa que Màlaga o Sevilla tinguessin vols. El mercat nord-americà és interessant per la manera que ha de viatjar, en gasta més i l'aposta com a país pels Estats Units seria molt bona. I crec que també l'aposta per Àsia, seria bona, que Espanya pogués ser una referència com ho és amb Amèrica Llatina".