Un pícnic, veure les estrelles, un passeig en camell, un xef a l'habitació... Barceló llança una plataforma d'experiències privades i personalitzades en cada destinació on té hotels perquè els hostes puguin gaudir de les seves vacances allunyats de les zones turístiques més massificades, tenint un altre tipus de vivències més local i exclusiva.

El grup hoteler porta treballant en el projecte des de 2018 i després de la pandèmia va arrencar amb 'Barceló Experiences' a les Canàries. Ara, ja l'ofereixen en 54 destinacions i compten amb 1.800 experiències digitalitzades, segons ha posat en relleu Andrés Parejo, Head of Ancillaries & Innovation de la companyia, aquest dijous en la presentació de la plataforma.

L'esmentada plataforma es nodreix dels autònoms, les pimes i micropymes de cada destinació, són ells els que poden afegir els seus negocis i oferir-los a Barceló Experiences. Actualment, hi ha 200 proveïdors encara que la xifra anirà pujant perquè l'objectiu de Barceló és oferir aquestes vivències a cada un dels seus hotels.

"Portem molt temps treballant en crear viatges únics en col·laboració amb proveïdors locals, per poder oferir als viatgers l'experiència de submergir-se en les destinacions. D'una banda, es permet donar activitat a les pimes i micropymes. Per una altra, s'ofereixen experiències úniques i locals, es cregui un viatge fora del convencional, personalitzat i allunyant-lo del turisme de masses", explicava Semblant.

Les experiències també està disponible per als hostes d'altres hotels

'Barceló Experiences' també està disponible per als hostes d'altres hotels, revela la companyia. Qualsevol visitant en una ciutat urbana o una destinació vacacional pot accedir a la plataforma, reservar i pagar l'activitat en temps real encara que no estigui allotjat en un hotel Barceló. "Es poden contractar a un any vista, d'avui per a demà o al moment", agreguen.

Des del grup creuen que amb aquestes experiències impulsen un turisme més sostenible, allunyat de les zones massificades. I a més, sorgeix una nova branca de negoci, ja que converteixen als seus hotels en un canal de venda d'activitats. Entre altres coses, ofereixen un passeig amb vaixell o la visita a uns bodegues a Barcelona. Així com un espectacle flamenc o un viatge en globus a Sevilla.

"És més que una plataforma de viatges, posa en relleu el patrimoni històric i cultural de les destinacions. I a més, permet als proveïdors accedir a la xarxa de clients de Barceló, que té una comunitat gran," apuntava Semblant. A més de les experiències locals en destinació, la plataforma permet també reservar activitats pròpies de l'hotel com una cita a l'spa o el servei de room service.

La plataforma es nodreix de la Intel·ligència Artificial (IA) per recomanar als hostes experiències personalitzades en funció del que han reservat en altres ocasions o les reserves que han fet altres clients en la destinació.