NTT Data ha inaugurat unes noves oficines a la zona tecnològica del 22@, a Barcelona, per guanyar superfície i poder unificar els 11 centres de treball que tenia repartits per la ciutat. Aquest any i fins a la primavera del 2024, a més de les 2.500 professionals que s'hi han traslladat, s'incorporaran 1.000 treballadors, un terç dels 3.000 que la companyia contractarà a Espanya. Aquesta aposta reforça el paper del centre de treball de la capital catalana dins de la multinacional, amb perfils tecnològics qualificats i especialitzats que aportin valor socioeconòmic a Catalunya.
Això fa que Barcelona sigui la segona localització amb un major nombre de persones en plantilla de tota la regió d'Europa i Llatinoamèrica, i una de les principals a nivell global, tant per nombre de professionals com per projectes. Al conjunt del territori hi té 4.000 professionals, el 20% dels 20.000 empleats en plantilla que té a Espanya, Aquestes noves oficines s'han dissenyat sota un nou model híbrid de treball, destinades a ser un espai de trobada i co-creació entre equips, clients i partners i per a fer front al ritme de creixement de la companyia i per reforçar la labor que desenvolupa per a projectes globals de tota la multinacional.
NTT Data és proveïdor de serveis IT (Information Technology) facilitant la gestió de la informació de grans y mitjanes empreses en aspectes relacionats amb Internet, la informàtica i la tecnologia. El seu creixement ha vingut donat pel desenvolupament orgànic del negoci i per l'adquisició, el 2014 de la consultora espanyola Everis.
"Catalunya i Barcelona són i seran molt importants per NTT DATA. I per això compteu amb nosaltres i amb la nostra capacitat d'accedir a finançament i tecnologia innovadora pel fet de ser part d'un dels grups més potents a nivell mundial", ha assenyalat el director executiu d'NTT DATA Espanya, Sergi Biosca. L’alt directiu ha destacat també la importància de ser present a Barcelona, una ciutat en què fa 25 anys que desenvolupen la seva tasca i que “és clau pel seu teixit empresarial, el seu dinamisme i sobretot pel seu talent, el nostre actiu més valuós”. En aquest sentit, ha reblat que Barcelona i Catalunya són “regions clau pel seu dinamisme, pel seu caràcter emprenedor, que fan d'aquest territori un pol d'atracció i de talent a tot Europa”.
La multinacional japonesa especialitzada en serveis de consultoria tecnològica, amb seu a Tòquio, ha inaugurat aquest dilluns les oficines amb la visita del president de la Generalitat, Pere Aragonès. Per al president Aragonès, que Catalunya i tota l’àrea de Barcelona siguin un “espai idoni per atraure talent, inversions i instal·lar activitats” és gràcies a “l’encert de companyies establertes a Barcelona i a Catalunya” i “a l’aposta de les institucions públiques” amb, per exemple, l’extensió de la fibra òptica o amb la col·laboració amb el sector privat per desenvolupar infraestructura tecnològica.
“Si el futur de l’economia i de la generació d’oportunitats en el món que ve, i en el que tenim, es basa en el talent, a Catalunya tenim un camí per davant extraordinari”, ha dit el cap de l’Executiu que ha volgut posar en valor la feina de “la gent”, dels treballadors i treballadores, i ha apel·lat a seguir treballant “colze a colze per tirar endavant una economia d’oportunitats al servei de tothom”.
Un disseny conceptual i estètic
La tria de la ubicació, al 22@, respon a l’atractiu que aquest barri tecnològic de la ciutat desperta en les corporacions tecnològiques internacionals. El disseny conceptual i estètic de la seu d'NTT DATA al 22@ ha estat pensat tenint en compte dos conceptes fonamentals per a la companyia: els seus orígens i el talent. Es tracta d’un projecte dissenyar a mida als edificis Sea Towers, propietat d’Allianz Real Estate, que l’abril de l’any passat les va comprar a Meridia Capital, la gestora d’inversió de Javier Faus, per 180 milions d’euros.
A les noves instal·lacions, les seves plantes estan tematitzades amb alguns dels llocs més emblemàtics de les diferents zones de la ciutat, com el passeig de Gràcia, el modernisme, el Barri Gòtic, el Palau de la Música, el Park Güell o la Sagrada Família, entre altres, culminant a la planta 12 amb el Mercat de la Boqueria, que allotja la cantina i el menjador. En paral·lel, la companyia ha dissenyat una planta, anomenada 22@, en la qual se situa el seu business center o zona de clients, un espai pensat per a oferir la millor experiència als seus visitants o clients.