El consell general de Barcelona Turisme, presidit per l’alcalde, Jaume Collboni, ha ratificat en la reunió d’aquest dilluns el nomenament de Mateu Hernández com a nou director general d’aquesta agència dedicada a la promoció turística de la ciutat. També s’ha aprovat el pressupost per a l'any vinent, de 53,5 milions d’euros, que és un 5% superior al de l’exercici anterior.
Tal com s'havia anunciat, Mateu Hernández serà el responsable la promoció turística de Barcelona. Des del juny passat dirigia el negoci internacional de Casa Batlló, el monumental edifici del passeig de Gràcia dissenyat per Antoni Gaudí i propietat de la família Bernat Serra. Amb anterioritat, va ser el CEO del lobby empresarial Barcelona Global (2011-2022), gerent de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona (2009-2011) i director general de Barcelona Activa (2004-2009). També ha assessorat els organitzadors del festival musical Sonar i plans estratègics de grans ciutats com Nova York o Torí.
El consell general de Barcelona Turisme està format per representants de la Cambra de Comerç, de l’Ajuntament de Barcelona i de la Fundació Barcelona Promoció. Si bé la presidència del consell general correspon a l’alcalde de la ciutat, la del consell executiu és per al president de la Cambra, Josep Santacreu, que va delegar en un empresari del sector, l’hoteler Jordi Clos (Derby Hotels).
Arran de la proclamació del nou govern de la Cambra, s’ha renovat el consell executiu i els òrgans de direcció de Barcelona Turisme. Ara només s’està pendent de la designació d’un director d’àrea.
L’anterior president del consell executiu, l’hoteler Eduard Torres, designat pels anteriors governs de la Cambra liderats per Joan Canadell i Mònica Roca, va assumir la direcció general arran de la sortida de Marian Muro, el setembre de 2022. Però, en l’etapa de Jordi Clos, s’ha tornat a la divisió entre les funcions de president del consell executiu i les de director general.
Pressupost per a l'any vinent
Aquest consorci publicoprivat disposarà el 2024 d’un pressupost de 53,5 milions d’euros, prop d’un 5% més que els 44,35 milions d’euros de 2023. L'exercici de 2022 es va tancar amb un benefici de 2,76 milions d’euros que contrasten amb les pèrdues de 2 milions registrades el 2021, quan encara es van veure afectats per la pandèmia de la Covid.
En el calendari de Barcelona Turisme per aquest any destaquen esdeveniments com la Copa Amèrica de Vela, l’any Tàpies o els certàmens firals.
La Cambra de Comerç que presideix Josep Santacreu encara té pendent la designació dels seus representants en els consells d’administració del Port de Barcelona i del Consorci de la Zona Franca.