Les tres divisions de negoci que desenvolupa Bayer a Espanya, medicaments de prescripció, productes d'autocura personal i agricultura, han tingut un comportament favorable el 2022, segons ha anunciat Bernardo Kanahuati, conseller delegat del grup per a Espanya i Portugal. Amb creixements desiguals en cada una d'aquestes àrees, en el seu conjunt, la multinacional alemanya ha registrat un avenç de la seva facturació del 7% a l'últim exercici, fins a situar les vendes en uns 747 milions d'euros. "Es tracta d'un "creixement accelerat", ha destacat Kanahuati, ja que la millora anual és superior al 4,7% d'augment que va aconseguir el 2021. "Hem passat per un any de gran complexitat, ha argumentat, a causa de les tensions geopolítiques i la inflació," una cosa que espera que es prolongui el 2023, per la qual cosa "se'm fa difícil fer previsions", ha concretat Kanahuati.

El conseller delegat de Bayer Espanya ha incidit en "els esforços" en R+D que manté el grup al territori espanyol, en el qual té activitat fabril, però també "un important pes en innovació que situen la filial espanyola com a referent europeu i mundial". En aquest sentit, Bernardo Kanahuati s'ha referit als 72 milions d'inversió realitzada el 2022 per a la millora de totes les seves àrees, amb un augment de l'1% respecte de 2021. Del total, 29 milions corresponen a la millora de les infraestructures a tot el territori i 43 milions per a projectes d'R+D (un 8% més anual) posant el focus en els assajos clínics i en els avenços en agricultura. En els últims cinc anys, el grup ha invertit 300 milions en les infraestructures que posseeix a Espanya, i més d'a meitat s'han destinat a investigació i desenvolupament de productes.

La facturació és l'única dada financera que la multinacional Bayer desglossa per filials, per això Kanahuati no s'ha referit als resultats nets a Espanya, encara que sí que ha concretat que, si bé el comportament de la filial espanyola està en línia amb tot el grup, té més pes en el negoci de medicaments de prescripció, quan actualment la divisió d'agricultura és la més important per a la marca a nivell mundial. Es pot recordar que el negoci d'agricultura es va potenciar a partir de 2019 mitjançant la fusió de Bayer i la nord-americana Monsanto. El grup multinacional va tancar el 2022 amb una facturació de 50.700 milions d'euros (un creixement del 8,7% sobre 2021), 101.400 empleats i presència a 83 països. La inversió global va ser de 6.600 milions, la qual cosa equival al 13% de les vendes mundials.

A Espanya, per àrees d'activitat, les vendes de medicaments de prescripció es van elevar a 390 milions, la qual cosa representa un augment del 9%. En la positiva evolució van contribuir els seus tractaments cardiovasculars i per a la prevenció de malalties oftalmològiques associades a l'edat. També influeixen positivament els últims llançaments de la companyia, com Nubeqa, per als pacients amb càncer de pròstata metastàtic (un dels més prevalents en homes) i Verquvo, per a pacients amb Insuficiència Cardíaca empitjorada.

Amb un 1,2% més en ingressos, es va tancar el negoci d'agricultura: 249 milions. Aquest creixement ha estat impulsat pel seu lideratge en l'àmbit de llavors de blat de moro i en el de protecció de cultius, amb productes com Movento. La limitació en aquesta línia va estar "molt condicionada per l'impacte de les condicions climatològiques extremes en l'agricultura en el conjunt del territori espanyol, amb episodis molt durs i intensos."

La progressió més destacada ha estat per a productes d'autocura personal que s'han disparat un 15,72% en vendes, fins als 107 milions d'euros, "redirigint la tendència registrada el 2021", assegura la companyia. En aquesta línia de productes destaquen GineCanesten, Redoxon, a més del llançament de nous productes de la gamma Propal per a grip i refredats.

El centre de test de cultius de Bayer

Bayer ha presentat els resultats anuals a la finca de Brenes, a Sevilla, un centre d'experimentació per a cultius i canvi climàtic vinculat amb l'agricultura, que és referent en innovació per a la transformació cap a un model d'agricultura més sostenible. És un dels cinc centres que la multinacional té repartits en els cinc continents per testejar nous productes sintètics i biològics per combatre les noves plagues i donar resposta als reptes a què hauran d'enfrontar-se els agricultors en la pròxima dècada.

El 2022, aquest centre ha concentrat una inversió de dos milions d'euros per a l'ampliació i actualització de les seves instal·lacions. La seva ubicació permie al centre participar en les primeres fases de desenvolupament de la investigació de productes per a la protecció de cultius, avaluant l'eficàcia i altres característiques fonamentals d'aquests productes en condicions mediterrànies.