El BBVA va amb tot. Després de la garrotada de la CNMC, que va decidir fa una setmana passar a fase dues l'opa al Sabadell per estudiar-la en profunditat, el banc ha llançat una campanya publicitària amb l'objectiu de convèncer els accionistes del banc català (que són els que han de votar l'operació a última instància) de les bondats de la fusió.

La decisió de la CNMC de portar l'opa a dos fases retarda els terminis previstos pel BBVA, que esperava que l'operació estigués resolta a finals del 2024 o principis del 2025. No obstant, ara haurà d'esperar fins a almenys la primavera de l'any que ve per tenir més claredat.

Així que com més temps passi, "pitjor" per al BBVA, que és partidari que l'opa es resolgui com més aviat millor, segons ha comentat. I per caldejar el mercat llança ara aquesta nova campanya, amb què pretén recordar que són els accionistes del Sabadell els que tenen l'última paraula i on explica els motius que l'han portat a comprar el banc català. Principalment, el seu objectiu és ser un banc més gran i fort, i un líder europeu.

A l'anunci que el BBVA inicia aquest dimecres de manera massiva a la televisió, la ràdio, les plataformes digitals i els mitjans exteriors, el banc que presideix Carlos Torres proposa un diàleg entre els accionistes d'un banc i l'altre per comentar les fortaleses que s'assolirien si l'opa tira endavant i acaben sent una única entitat.

BBVA recorda que el 96% dels seus accionistes hi van votar a favor

En aquest sentit, el BBVA recorda que el mes de juliol passat, els seus accionistes van recolzar amb un 96% de vots a favor l'ampliació de capital necessària per poder comprar el Banc Sabadell en un futur. Per això, l'entitat se centra ara que siguin els accionistes del BBVA (de manera fictícia) els que dialoguin amb els del Sabadell sobre per què és bona l'operació.

Així, els accionistes veuen la proposta des de diversos punts de vista, per acabar concloent que l'entitat resultant no només beneficiaria les dues parts, sinó que també seria una oportunitat interessant per al futur del sector bancari a Europa.

Insistint en aquest missatge, que és un dels que ha defensat el banc des que es va llançar l'opa al maig, el BBVA també destaca en un comunicat que la combinació amb el Banc Sabadell, una vegada aprovada, crearia una entitat més sòlida i eficient, amb més capacitat per competir en l'entorn europeu i global.

De fet, es convertiria en un dels deu bancs més grans d'Europa i el segon d'Espanya, tindria més de 100 milions de clients a tot el món i gairebé 7.000 oficines bancàries al servei de tots els seus clients.