El BBVA, que aquest dimecres presentarà els resultats del primer semestre de l'any i es troba immers en l'opa llançada sobre el Sabadell, ha anunciat canvis interns aquest dimarts, al tancament del mercat, que afecten la cúpula. I a més, revela que hi haurà més nomenaments els dies vinents. D'una banda, el banc que presideix Carlos Torres ha reorganitzat els clients en tres àrees: empreses, minoristes (particulars) i els que procedeixen dels bancs digitals.

Així, el BBVA dona més protagonisme a les empreses, el negoci que més l'atreu del Sabadell, tal com ha reconegut el banc diverses vegades. Al capdavant d'aquest negoci hi haurà Jaime Sáenz de Tejada; per la seva banda, David Puente estarà al capdavant de l'àrea de clients minoristes. I els dels bancs digitals dependran de Murat Kalkan. Totes aquestes àrees reportaran directament Onur Genç, el conseller delegat del grup.

Murat Kalkan, BBVA.

D'altra banda, el BBVA també ha anunciat altres canvis en el primer nivell executiu de l'entitat. Així, José Luis Elechiguerra, que és l'actual responsable de l'àrea d'Enginyeria, substitueix Jaime Sáenz de Tejada al capdavant de l'àrea de Riscos; mentre que Carlos Casas, l'actual responsable de Talent & Cultura, passa a liderar l'àrea d'Enginyeria, en substitució de José Luis Elechiguerra.

Així mateix, el banc assenyala que Paul G. Tobin, que fins ara estava al capdavant de l'àrea de Comunicació, substitueix Carlos Casas en l'àrea de Talent & Cultura; i Paula Puyoles, l'actual directora de Comunicació Corporativa, assumeix el lideratge de l'àrea, substituint Paul G. Tobin. BBVA recorda que tots aquests nomenaments estan encara subjectes als procediments regulatoris pertinents.

Paula Puyoles, BBVA.

Així és la nova estructura del BBVA

El BBVA ha explicat en un comunicat remès a la CNMV que la seva actual àrea de Client Solutions es divideix en dues. D'una banda, Commercial Client Solutions (solucions de client empreses) i de l'altra, Retail Client Solutions (solucions de client minorista).

L'àrea d'empreses —dirigida per Jaime Sáenz de Tejada— serà l'encarregada de desenvolupar l'estratègia del negoci d'empreses a tot el grup i aglutinarà els equips especialitzats en aquests clients, a més de la unitat de BBVA Spark. Per la seva banda, l'àrea de clients minoristes —liderada per David Puente— serà l'encarregada del desenvolupament de negoci per als clients minoristes a tot el grup i incorporarà tots els equips que fins ara formaven part d'aquest segment a Client Solutions.

Respecte d'això, el BBVA explica que les unitats d'empreses i de minoristes als diferents països seran responsables del negoci 'end to end', incloent-hi l'experiència de client i els resultats financers als seus segments respectius, així com la implementació de les iniciatives globals a nivell local. I des d'aquestes unitats reportaran als responsables globals i al country manager de cada país. A Espanya és Peio Belausteguigoitia.

El BBVA explica que els “country manager” dels diferents països on opera el BBVA seguiran sent els responsables del balanç i el compte de resultats en cadascuna de les franquícies. Encara que els responsables poden canviar pròximament, ja que el banc assenyala que "les estructures organitzatives locals de les unitats d'empreses i client minorista, i els seus respectius responsables, es definiran les setmanes vinents".

Reorganització BBVA.

Pel que fa a la nova àrea de Digital Banks (o Bancs Digitals) que impulsarà Murat Kalkan, el BBVA explica que des d'aquí gestionaran els bancs 100% digitals creats pel grup com el d'Itàlia o el que tenen previst llançar a Alemanya el 2025. Però també, les participacions de l'entitat en diferents neobancs, com Atom al Regne Unit i Neon al Brasil.

L'objectiu del grup serà establir una connexió entre les diferents iniciatives digitals per maximitzar les sinergies i els aprenentatges adquirits, conclou.