L'opa del BBVA sobre el Sabadell encara està lluny de resoldre's. La CNMC va passar a una segona fase l'anàlisi de l'operació i s'estima que podria tardar mesos a donar una resposta. Mentrestant, les entitats segueixen el seu camí i continuen competint per captar nous clients. Així ambdós bancs han estès les seves promocions a desembre i regalen fins a 1.550 euros a aquells que es donin d'alta pels canals digitals i domiciliïn la nòmina. Donar diners a canvi dels ingressos mensuals s'ha convertit en el ganxo favorit de les entitats espanyoles i actualment gairebé totes ho ofereixen.

El Sabadell té una de les ofertes més agressives del mercat, ja que uneix remuneració en compte i premi en efectiu per portar la nòmina. En concret, el banc ofereix 300 euros als nous clients que obrin un compte, domiciliïn uns ingressos mensuals, sigui nòmina o pensió, de 1.000 euros i associïn un Bizum al compte. Però també una remuneració del 2,53% TAE per saldos màxims de 50.000 euros. Cosa que permet obtenir una rendibilitat de 1.250 euros a l'any. En suma, un nou client pot obtenir fins a 1.550 euros.

El banc, que ha llançat diferents promocions des que l'octubre de 2023 posés a l'aparador el seu compte online, les ha millorat aquest 2024 en un context marcat per la forta competència que ha desencadenat al mercat després de l'opa. Per aquesta última va apostar el mes d'agost passat amb la intenció d'incrementar la captació de clients en el tercer trimestre, però ara ha decidit estendre-la fins al desembre.

El conseller delegat del Banc Sabadell, César González-Bueno, ja va avançar que serien agressius aquest any. "Ara toca créixer, estem preparats. Estem en el moment de fer un fort impuls comercial". L'entitat vol presentar les seves millors xifres a tancament de 2024 i demostrar que pot créixer en solitari, sense fusionar-se amb el BBVA.

BBVA regala 400 euros

El BBVA no ha tardat a replicar l'estratègia dels seus competidors. El banc ha estat més actiu en els últims mesos amb un altre tipus de promocions, com 'El Pla Amic' amb què regalava diners a aquells clients que aconseguien que d'altres s'unissin al banc. Però a l'octubre va començar també a oferir diners a canvi d'ingressos. I després d'un mes de test, decideix ara allargar la seva promoció fins aquest últim mes de l'any.

El banc regala menys diners que el Sabadell, però també demana menys requisits. En concret el BBVA ofereix un incentiu de 400 euros a aquells que es facin clients pels canals online, domiciliïn uns ingressos (nòmina o pensió) d'almenys 800 euros i compleixin una permanència de dotze mesos. Aquest tipus de campanyes funcionen molt bé i, de fet, el BBVA va revelar a finals d'octubre (en la presentació de resultats del tercer trimestre) que han captat 700.000 nous clients a Espanya de gener a setembre, més que els seus competidors.

En el mateix temps, el Santander (el segon banc més gran) ha sumat 213.000 nous clients i CaixaBank (el primer banc per actius i clients) ha crescut en 137.000 nous clients. Del Banc Sabadell no hi ha dades perquè no sol aportar aquest tipus de xifres.

El Santander canvia d'estratègia

Santander, que també ha estat regalant 400 euros tot l'any a canvi de la nòmina, ha canviat d'estratègia i des del mes de novembre passat n'ofereix un iPhone 16, l'últim del mercat, a canvi de noves domiciliacions. El banc premia amb aquest dispositiu els qui portin una nòmina o pensió (o ingressin, en el cas dels autònoms) superior a 1.200 euros al mes. En el cas que sigui superior a 2.500 euros, l'iPhone 16 serà PRO (la gamma alta).

CaixaBank, per la seva part, es va estrenar en la guerra de nòmines amb l'incentiu dels diners en efectiu al maig i des d'aleshores ha anat allargant la promoció. L'entitat premia amb 150 euros els nous clients que obrin un compte al banc i domiciliïn una nòmina de 900 euros, arribant als 250 euros de bonificació si la nòmina és de 1.500 euros.