La guerra de nòmines i els incentius per atreure nous clients han deixat com a vencedor el BBVA, que n'ha captat 700.000 a Espanya de gener a setembre. El banc que presideix Carlos Torres revelava aquestes xifres en l'última presentació de resultats, on també destacava que 100.000 d'ells són petites i mitjanes empreses. Les pimes s'han convertit en el principal objectiu de l'entitat en el procés d'opa al Sabadell.

A nivell grup, el BBVA ha captat 8,5 milions de clients en els nou primers mesos de l'any, però gairebé el 10% d'ells han estat Espanya. "Són més de 700.000 nous clients," revelava el conseller delegat Onur Genç, que apuntava també que la xifra de captació és un 8% més alta que la de l'any anterior.

Genç destacava que d'aquests 700.000 nous clients, més de 100.000 són pimes, "que és una àrea important per l'opa i un mercat molt competitiu". Encara que especificava després que els nous clients creixen en tots els segments a Espanya. Segons la seva memòria anual, el BBVA va tancar el 2023 amb 11 milions de clients a Espanya. A tancament del tercer trimestre no actualitza aquesta xifra, però sí la del grup, on ja assoleix els 76,9 milions.

El BBVA ha intensificat la seva oferta comercial en la recta final de l'any. El banc ha començat a regalar 400 euros a aquelles persones que obrin un compte en l'entitat i domiciliïn els seus ingressos. En concret demana una nòmina o pensió d'almenys 800 euros al mes i una permanència de 12 mesos, menys requisits que la majoria dels seus competidors.

El Santander porta regalant 400 euros tot l'any, però els seus requisits són més exigents. El banc demana una nòmina o pensió d'almenys 2.500 euros al mes, dos rebuts i una permanència de 24 mesos, és a dir, de dos anys. El banc que presideix Ana Botín va ser dels primers en participar en aquesta guerra i també registra importants xifres de captació.

Santander suma 213.000 clients

A tancament de setembre, Santander Espanya comptava amb 15,23 milions de clients després de sumar-ne 213.000 en els nou primers mesos de l'any. Només en el tercer trimestre, haurien entrat al banc càntabre 110.000 segons reflecteixen els seus comptes. "Portem 37 mesos consecutius creixent en clients", destacava el conseller delegat, Héctor Grisi, en la presentació de resultats.

CaixaBank també reconeix que aquest exercici està realitzant un impuls especial en la captació de clients atesa la forta competència. El banc, de fet, va començar a incentivar amb diners (250 euros) la captació de nòmines el passat mes de maig per primera vegada en la seva història.

A tancament de setembre, CaixaBank assolia els 18,3 milions a Espanya. Es tracta del banc més gran del país i també el que més client té, per això creix però amb xifres més moderades que els seus dos principals competidors. El conseller delegat, Gonzalo Gortázar, va comunicar en la presentació de resultats que han guanyat "200.000 clients en els últims dotze mesos" de setembre a setembre. Però des que va engegar el 2024, són 137.000 més.

Bankinter capta 120.000 noves nòmines

La resta d'entitats cotitzades (Sabadell, Bankinter i Unicaja) no solen donar detalls sobre les xifres de captació o xifres totals de clients. Però Bankinter sí que ha volgut posar en relleu aquesta vegada que a tancament de setembre va assolir les 658.000 nòmines domiciliades a Espanya davant les 541.000 que tenia al desembre. El banc, per tant, ha aconseguit que unes 120.000 persones domiciliïn els seus ingressos.

Fora de la banca cotitzada, Abanca també ha informat que des de començament d'any ha captat 101.000 nous clients. A més, n'ha incorporat uns 5.000 més per la compra de EuroBic el mes de juliol passat.