El BBVA treu pit del seu negoci de pimes i autònoms a Espanya en plena opa al Sabadell, un banc la principal fortalesa del qual és precisament el negoci de petites i mitjanes empreses. El banc que presideix Carlos Torres assegura que el negoci "manté un bon ritme de creixement" i revela que en els primers quatre mesos de l'any ha incrementat la seva base de clients en més de 51.100 autònoms, petites i mitjanes empreses, el que suposa un creixement interanual del 10%. L'el 23% d'aquestes altes s'han produït a Catalunya, on ha captat 12.000.
Així ho ha posat en relleu el BBVA en un comunicat publicat aquest dimecres, on destaca també que "després de tancar un any rècord el 2023", aquest els 2024 segueixen creixent a doble dígit. En concret, el banc ha captat 27.000 pimes i 24.100 autònoms en els quatre primers mesos de l'any, això suposa un creixement interanual de l'11% i del 8,6%, respectivament.
L'entitat indica també que els clients vinculats (els que tenen contractats més d'un producte amb el BBVA) han augmentat un 19% en pimes i un 23% en autònoms, respecte al mateix període de l'any anterior.
Fa només unes setmanes, el Sabadell també destacava que la meitat de les empreses espanyoles són clientes del banc. La fortalesa que té l'entitat catalana en aquest negoci s'ha convertit en un dels seus principals atractius i així s'ho va fer saber el BBVA quan li va plantejar una fusió a l'abril, que va ser rebutjada, i després va anunciar una opa. "Normalment no presumim tant, però en aquest moment ens omple d'orgull poder compartir aquestes credencials", assenyalava el conseller delegat, César González-Bueno, en un fòrum empresarial recent.
"El 50% de les empreses mitjanes tenen relacions amb Banc Sabadell", destacava el CEO, encara que això no vol dir que de totes elles siguin el seu banc principal. "En algunes sí, en d'altres fem un negoci lateral, i en d'altres som un dels bancs rellevants", aclaria. Per això, el negoci d'empreses s'ha convertit "a la joia de la corona del Banc Sabadell", assegurava.
En l'opa hostil anunciada el dia 6 de maig pel BBVA sobre el Sabadell, el banc basc posava en relleu precisament que a Espanya, "Banc Sabadell és un líder en pimes" i aquest era un dels seus atractius, ja que la quota del BBVA en aquest negoci és de només l'11,5%. Per aquesta raó, al CEO de Sabadell li omplia d'"orgull" compartir aquestes dades.
Les campanyes del BBVA per captar empreses
Al respecte, el banc basc recorda en la nota enviada aquest dimecres les polítiques comercials que tenen actives actualment per captar nous clients. Per exemple, el BBVA bonifica a Espanya amb fins i tot 720 euros a totes les noves Pimes i autònoms que contractin el Compte Benvingut de manera digital o en oficines. Per aconseguir-ho, el client ha de domiciliar els impostos i/o les assegurances socials. Després, el banc bonificarà l'import que hagi abonat el client fins a un màxim de 120 euros bruts al mes durant sis mesos consecutius dins del període de durada de la campanya. Es tracta d'una promoció que va entrar en vigor al maig i que estarà vigent fins al desembre.
L'esmentada promoció se suma a una altra que el banc té activa des del 2023 tant per a pimes com per a autònoms i que consisteix en la contractació d'un TPV (un datàfon) més un bo sense cost dels 12 primers mesos (Bo 6, Bo 10, Bo 15, Bo 20 i Bo 30), així com accés a finançament en condicions especials. Aquestes promocions són acumulatives. És a dir, un nou client pot beneficiar-se de totes alhora.
"Volem apropar els avantatges de formar part de BBVA a un major número de pimes i autònoms a Espanya, no només a una àmplia oferta de productes, també a un ampli equip de gestors especialitzats que donin suport al seu creixement en el curt i llarg termini. Alhora, volem continuar basant i acompanyant els nostres clients amb productes i serveis adaptats a les seves necessitats, alhora que els oferim un tracte personalitzat a través dels diferents canals en els quals opera BBVA", ha assenyalat el director del segment de Pimes i Autònoms de BBVA a Espanya, José Luis Serrano.
D'altra banda, el BBVA destaca que ofereix a les pimes i autònoms l'opció de poder utilitzar Bizum com a mitjà de pagament als seus canals digitals. De fet, els comerços electrònics clients de BBVA a Espanya van facturar 685 milions d'euros a través de Bizum el 2023, el que suposa un increment del 105% respecte a 2022. Es pot destacar que el 50% del total del volum de negoci registrat pels 'ecommerce' a través d'aquesta plataforma el 2023 es van realitzar amb BBVA.