Apple va obtenir uns beneficis nets de 29.998 milions de dòlars entre octubre i desembre, un 13% menys que en el mateix període de l'any anterior. El gegant tecnològic també ha vist caure la seva facturació en aquest període, que va descendir en la comparació interanual per primera vegada des de 2019. Es tracta també de la caiguda de facturació més gran que registra la companyia creada per Steve Jobs des de l'any 2016.
En el seu primer trimestre de 2023 (l'any fiscal d'Apple comença a l'octubre), l'empresa de Cupertino (Califòrnia, EUA) va ingressar 117.154 milions de dòlars, lluny dels 121.000 milions estimats pel mercat i un 5,5% menys que l'any anterior. Els resultats de la multinacional nord-americana es van quedar per sota de les expectatives del mercat i les seves accions perdien més d'un 3% en les operacions posteriors al tancament de Wall Street, el denominat 'after hour'.
El període octubre-desembre és especialment important per a Apple per ser el de la campanya nadalenca, però en aquesta ocasió la tecnològica va veure com les vendes dels seus productes estrella es ressentien clarament. Els resultats de la multinacional estatunidenca es van quedar per sota de les expectatives del mercat i les seves accions perdien més d'un 3% en les operacions posteriors al tancament de Wall Street, el denominat 'after hour'.
El CEO d'Apple, Tim Cook, va assenyalar en una entrevista tres factors com els principals en aquesta caiguda de vendes i beneficis. D'aquesta manera, Cook ha explicat que un dòlar fort (arran de les pujades de tipus d'interès dutes a terme per la Reserva Federal), els problemes de producció a la Xina que afecten al iPhone 14 Pro i al iPhone 14 Pro Max, i l'entorn macroeconòmic general han estat els motius fonamentals pels quals Apple no ha aconseguit els seus objectius en aquest trimestre.
Els ingressos de l'iPhone cauen un 8%
L'iPhone va suposar per a Apple ingressos de 65.775 milions de dòlars en l'últim trimestre, un 8,17% menys que en aquest període de l'any anterior, mentre que les vendes de *Mac es van reduir un 28,66%, fins a 7.735 milions de dòlars, i les de l'iPad un 29,66%, fins a 9.396 milions. La resta de productes van generar una facturació de 13.482 milions de dòlars, un 8,3% menys en la comparació interanual, mentre que el negoci de serveis sí que va créixer, un 6,4%, fins a 20.766 milions de dòlars.
Per àrees geogràfiques, el continent americà va continuar representant la part més important del negoci d'Apple, amb uns ingressos de 49.278 milions de dòlars, seguit d'Europa i la Xina, però en totes les regions es van registrar caigudes de vendes en l'últim trimestre.
"Mentre continuem navegant una complicada conjuntura, estem orgullosos de tenir la nostra millor línia de productes i serveis i, com sempre, seguim enfocats en el llarg termini i a liderar amb els nostres valors en tot el que fem", va assenyalar en un comunicat Tim *Cook, el conseller delegat d'Apple, que va destacar com una "fita" l'haver aconseguit els 2.000 milions de dispositius actius.
A diferència d'altres gegants tecnològics, Apple no ha anunciat fins ara reduccions de la seva plantilla, que va créixer a un ritme menor que la d'alguns dels seus competidors durant l'explosió que el sector va viure durant la pandèmia. La companyia, la major de Wall Street per capitalització, va veure caure de manera important la seva cotització durant l'any passat, però les seves accions han recuperat al voltant d'un 20% de valor en el que va de 2023.