Bestprice, la cadena hotelera catalana fundada pels germans Òscar i Juan Antonio Sánchez, engega el 2025 amb dos ambiciosos objectius. El primer d'ells és donar entrada a nous inversors en el seu accionariat, per a això augmentaran el free float (cotitza a Euronext París) fins al 30%. D'altra banda, els bessons busquen associar-se amb alguna cadena hotelera per formar part d'un gran grup com a marca low cost. En qualsevol dels dos casos, no volen perdre la gestió ni moure la seu de Catalunya.
La cadena Bestprice, que ofereix hotels d'una, dos i tres estrelles, va decidir cotitzar a la Borsa de París i no aquí "per la burocràcia, l'agilitat i els costos. Una combinació d'elements que ens permetia fer un lísing en lloc de fer la típica ampliació de capital per sortir a borsa", explica el president, Óscar Sánchez, en una entrevista amb ON Economia.
Els fundadors continuen tenint el control total de la companyia amb un 95% de les accions i només la resta, un 5%, cotitza. Tanmateix, un dels objectius de Bestprice per a aquest 2025 "és el de donar entrada a nous accionistes, sobretot minoritaris, amb perspectiva fins i tot d'ampliar al 20 o al 30% el free float i que puguin entrar tota mena d'inversors", revela.
Sánchez creu que és un bon moment perquè inversors minoritaris i institucionals ataquin aquest segment de mercat, "el dels hotels econòmics, urbans o low cost" i basin a Bestprice, que està en ple creixement i prepara tres noves obertures aquest any a Espanya alhora que explora entrar a Portugal (a Lisboa i Porto).
El president d'hotels Bestprice indica també que estan buscant aliances amb grans cadenes. De fet, ja estan en converses amb algunes hoteleres espanyoles "que estan analitzant si s'associen amb nosaltres, per a nosaltres ser marca del seu grup". Assegura que moltes hoteleres s'estan plantejant "atacar" a una marca de baix cost que premia més l'estança a la ciutat o destinació, que no tant l'hotel.
Els fundadors volen continuar tenint el control: el 50%-60% de la companyia
Sobre això, aclareix també que la intenció de la companyia és continuar tenint el pes de la marca i liderar el projecte. "Som una família de Barcelona a la qual li encantaria que entrés una empresa internacional o d'on sigui, però si tenim una cosa clara i és que volem mantenir el pes de la gestió, amb un 50% o 60% de control. A partir d'allà obrim la porta a qualsevol tipus de talent econòmic i professional que ens vulgui fer créixer".
Per a ambdós processos, els germans catalans estan sent assessorats i han tingut ronda de contactes amb "private equity, family office, inversors privats i particulars", que fan confiança a l'hotelera després de la seva bona evolució en borsa. "Vam començar a cotitzar fa només dos anys i hem triplicat la cotització. D'aquí a deu anys, estarem a deu euros, crec que l'empresa pot arribar a les 1.000 habitacions i després a les 2.000, tenim ara deu hotels, amb una mitjana de 30-40 habitacions per hotel, però a futur no és difícil imaginar que la cadena assoleixi els 50 hotels. Encara que sempre sense cobdícia. No tenim pressa i cal elegir bé".
Óscar Sánchez reconeix que estan creixent "a poc a poc", més a poc a poc que altres cadenes del sector, però, en canvi, han aconseguit ser "tremendament" rendibles. "Preferim fer-ho bé, perquè ara mateix hi ha una bombolla de preus al mercat on no volem entrar", assegura. Actualment, el principal competidor de Bestprice és el grup Accor, i concretament la seva marca Ibis. Així com, Soho Boutique Hoteles i Hotels Bypillow.
"Encara que en aquest sector tots competim amb tots perquè un hotel de quatre estrelles competeix amb mi si baixa el preu allà on som". Actualment, la cadena té hotels a Barcelona, Madrid, Girona, València, Santillana del Mar i Màlaga. "On millor ens sentim és on són els quatre estrelles, perquè podem competir bé i fins i tot treure'ls clients," conclou.