Bizum ha deixat enrere les pèrdues aconseguides en els seus primers cinc anys de vida. La solució de pagaments instantanis, que ja està en procés d'expansió per Europa, va aconseguir per primera vegada el 2022 reportar beneficis als seus accionistes, que són els bancs espanyols. I aquest 2023, preveu fins i tot superar els guanys obtinguts en aquest exercici, segons ha posat en relleu Ángel Nigorra, el seu director general, en una entrevista amb EFE, en la qual indica que la vocació de la companyia és "continuar així (guanyant diners) i ser sostenible".

Encara que recorda que l'objectiu de Bizum no és donar beneficis, sinó oferir servei als bancs i als clients. Malgrat això, afirma que en la companyia estan molt satisfets amb els resultats obtinguts, ja que van aconseguir sortir de pèrdues el 2022 i s'encaminen al seu segon exercici de guanys, que podrien ser lleugerament per sobre dels 2,767 milions d'euros obtinguts l'any passat.

Creada l'octubre de 2016 com un servei de pagaments entre persones, la companyia ha anat ampliant posteriorment la seva oferta al comerç electrònic, donacions a ONGs i pagaments en punts de venda de Loteries i Apostes de l'Estat. Actualment, ja són més de 25 milions d'usuaris particulars donats d'alta a la plataforma i uns 57.000 els comerços "on line" que accepten Bizum, a més de 9.000 associacions sense ànim de lucre o causes socials que tenen un codi de donació.

Segons les últimes dades disponibles, en els deu primers mesos de 2023, els usuaris de Bizum van fer 710 milions d'operacions entre particulars, en qui van moure 39.000 milions d'euros, en tant que van realitzar 22 milions de compres en tendes "online", per un import de 1.200 milions d'euros.

Només al novembre, els "bizumers" van fer una mitja de 32 operacions per segon, fins als 2,75 milions diaris, encara que el rècord de l'any i dels set anys de trajectòria de la plataforma es va batre el passat 1 de desembre, amb 4,2 milions de "bizums" un sol dia.

Així mateix, durant el passat exercici, la plataforma va canalitzar una mitja de 120.000 compres diàries en comerços "online", amb un dia d'especial intensitat: el 24 de novembre, el famós "Black Friday", amb 218.00 compres en una sola jornada, més del doble que l'any anterior.