BlaBlaCar integra, des d'aquest dimarts, la venda de bitllets de tren de Renfe a la seva plataforma. Es tracta del primer país, dels 21 on és present, en els que oferirà aquest servei. A més del cotxe compartit, que és el negoci amb el qual va néixer a França fa més d'una dècada, la companyia també ofereix a Espanya des de fa sis anys la venda de bitllets per viatjar amb autobús.
L'objectiu de BlaBlaCar és poder oferir més endavant viatges combinats i que l'usuari pugui realitzar, amb una sola reserva, la compra d'un bitllet de tren, d'autobús i de cotxe compartit, si ho necessita. "L'anomenem intermodalitat i és on volem arribar", explica Florent Bannwarth, director d'operacions de BlaBlaCar a Espanya i Portugal, en roda de premsa.
De moment, la companyia està apostant per la multimodalitat, que permet a l'usuari realitzar una recerca a la plataforma i poder comprar per preu, hora de sortida o ubicació, quin és el transport que millor s'adapta a la seva demanda. A través de l'aliança amb Renfe, BlaBlaCar permetrà ara la compra de bitllets de tren de llarga distància per viatjar per tot Espanya en trens AVE, Avlo, Alvia, Euromed i Intercity.
"De moment", no està inclosa la venda de Rodalies i Rodalies, encara que també està en els seus plans. Florent Bannwarth destacava que, BlaBlaCar ha triat Espanya per estrenar-se en la venda de bitllets de tren perquè l'ús d'aquest mitjà de transport està disparat des de la seva liberalització el 2020, la qual cosa ha permès l'entrada de nous operadors al mercat que ara competeixen amb Renfe. És el cas d'Ouigo i Iryo.
De fet, BlaBlaCar ja ha estat venent bitllets d'Iryo en fase de prova durant l'estiu i preveu integrar-lo a la seva oferta, com ara ha fet amb Renfe. Així mateix, està treballant amb Ouigo per poder fer el mateix més endavant. Per a BlaBlaCar, Espanya s'ha convertit en un mercat estratègic. L'últim any, més de 8 milions d'usuaris van utilitzar la plataforma i les xifres continuen creixent.
Des de BlaBlaCar aclareixen que el bitllet de tren no tindrà un cost superior per a l'usuari. "És un model tradicional de Marketplace, el preu per a l'usuari final és el mateix que a qualsevol altra plataforma. El cost l'assumeix l'operador."
La companyia tecnològica ha passat per quatre fases de creixement. El 2006 va sorgir la idea. Va néixer a França i va ser el primer país on va començar a operar. El 2009, es va exportar a Espanya oferint únicament el cotxe compartit. De 2012 a 2017 van escalar el negoci i es van expandir per 21 països. I a partir de 2018, es va iniciar la fase actual, en la qual comencen a oferir altres serveis des de la plataforma, començant per l'autobús i introduint ara la venda de bitllets de tren.