L'ecosistema de companyies creatives Jungle ha llogat 750 metres quadrats al número 111 de l'edifici Àlaba, al districte 22@ de la ciutat de Barcelona, per a la seva nova flagship. L'operació ha estat assessorada per la companyia líder internacional en consultoria i serveis immobiliaris, CBRE. Les noves oficines compten amb una ubicació privilegiada al 22@, el Poble Nou, una de les zones més innovadores i dinàmiques de la capital catalana. L'edifici Àlaba 111, propietat de Blackstone, compta amb instal·lacions d'última generació i una àmplia gamma de serveis.
Marques consolidades de Jungle House
D'aquesta manera, a la nova Jungle House s'allotjaran la companyia de disseny industrial Lúcid, l'agència creativa PS21 Barna, dirigida per Enric Nel-lo i Jaume Leis, i l'equip de PR de la consultora de comunicació True, que actualment gestiona l'hotel W Barcelona. Fins ara, Jungle tenia unes oficines al Pier01 de Tech Barcelona i d'altres a la localitat barcelonina de Sabadell. Amb aquesta operació, el grup pretén unificar tots els seus camps de treball.
Agustín Vivancos, CEO i Founder de Jungle, ha detallat la seva distribució: "La planta baixa d'aquest edifici ens ofereix molta visibilitat i és l'espai idoni per reflectir la nostra filosofia de companyia a una nova manera de dissenyar les oficines. Centralitzar les empreses en un mateix espai permetrà continuar fomentant sinergies entre diferents equips, una de les prioritats de Jungle". El 22@ és una ubicació molt interessant per a les empreses de nova creació i, en el context d'incertesa actual, les oficines de qualitat "continuen despertant l'interès dels llogaters", segons Jesús Hidalgo, director associat d'Advisory & Transaction de CBRE Barcelona.
Cotitza a l'Euronext París
Jungle, cotitzada a Euronext París des de març de 2022, està integrada actualment per les companyies creatives anteriorment citades i d'altres segells com PS21 i PS21 Barna; Redbility, consultora experta en disseny de productes i serveis digitals; ES3, agència de màrqueting digital; True, consultora de comunicació; Pink , boutique creativa; el projecte editorial Libero; l'agència creativa especialitzada en futbol Libero Creative Club; l'agència creativa social-first MeMe; la companyia de disseny industrial Lúcid i Invisible, laboratori de disseny de futurs. El 2022, Jungle va adquirir Pink, Libero i Lúcid, va integrar Invisible a l'ecosistema, va llançar PS21 Barna i LCC i, el gener del 2023, va crear l'agència MeMe.
L'ecosistema ha obtingut recentment el certificat BCorp, expedit per B Lab, un reconeixement que verifica el compliment dels estàndards més alts d'impacte social i ambiental, transparència pública i responsabilitat legal de la companyia. A més, PS21, companyia matriu de l'ecosistema, ha estat reconeguda com a Agència de l'Any als Premis Eficàcia, Agència Independent espanyola de l'any a Cannes Lions, la segona millor indie per treballar i la tercera agència de l'any, segons la consultora Scopen.
La plantilla ha experimentat un creixement d'un 68% en aquest darrer exercici i actualment suma 220 empleats. L'ecosistema s'ha anat construint des de fa quatre anys a partir de l'adquisició, la integració i el llançament d'empreses, fins a posicionar-se com un dels actors més rellevants del context creatiu espanyol.