La firma de moda Blue Banana, nativa d'Internet, accelera la seva expansió offline i preveu superar els 40 punts de venda físics abans d'acabar l'any. En concret, la icònica ensenya de la X ha tancat el primer semestre amb 18 botigues físiques pròpies a Espanya, entre les quals destaquen l'última obertura a Sant Sebastià i la seva nova flagship a Barcelona, que compta amb 500 metres quadrats. A més, gràcies a l'acord que té amb El Corte Inglés, l'ensenya suma 14 córners amb els grans magatzems en l'àmbit nacional.
La firma de moda té també el focus posat en impulsar la seva internacionalització, per la qual cosa ha obert aquest any el seu primer establiment fora d'Espanya, concretament en el centre comercial Santa Fe de Mèxic, el més gran del país. A més, compta amb un córner a El Corte Inglés de Lisboa i presència en establiments multimarca de Puerto Rico, Uruguai, Portugal i Andorra.
Rumb als 28 milions
D'aquesta forma, Blue Banana aspira al llarg d'aquest segon semestre completar la xifra amb almenys 10 punts físics més, la majoria dels quals estaran localitzats a Espanya. D'altra banda, l'ensenya tèxtil reforça la seva aposta online, ja que està renovant el seu web, que està operatiu a Europa i els Estats Units, i des de l'obertura de la botiga física a Mèxic, també compta amb una versió mexicana. Aquest creixement de canals s'ha vist reflectit també en la facturació, ja que Blue Banana va tancar el 2023 amb vendes de 19 milions d'euros i preveu assolir els 28 milions d'euros el 2024. Per fer front a aquest creixement, l'ensenya ha reforçat la seva plantilla en el que va d'exercici, que ja assoleix els 200 treballadors, arribant pràcticament a duplicar-se en comparació amb 2023, que va començar amb 108 treballadors.
El coconseller delegat de Blue Banana, Nacho Rivera, ha recalcat que l'"objectiu és formar un equip sòlid i consistent que cregui en els valors de la marca i els porti al màxim nivell". "Recentment, s'han incorporat a Blue Banana diversos perfils clau per aconseguir-ho: un nou responsable de màrqueting, que elevarà la creativitat de les nostres campanyes i comunicacions; una persona a càrrec de tecnologia, una posició que estrenem aquest any i que treballarà per assegurar l'escalabilitat del negoci i un altre nou lloc enfocat en exclusiva a la sostenibilitat, un dels pilars de Blue Banana," ha explicat.
Diversificació del negoci
D'altra banda, Blue Banana ha apostat per diversificar en el seu negoci, per la qual cosa el catàleg de la marca, que ja compta amb més de 350 referències, ha afegit importants novetats en aquest primer semestre. A més de la incorporació de noves peces de moda i la col·lecció de bany més gran fins ara, l'ensenya ha fet un pas més amb l'entrada en la categoria de roba esportiva, llançant fa uns mesos la submarca Blue Banana Athletics.
"La diversificació de negoci va en línia amb l'evolució natural de la marca. Blue Banana ha madurat considerablement en els últims anys. La idea de Blue Banana Athletics va néixer fa gairebé dos anys, quan vam decidir que volíem continuar oferint eines al nostre consumidor per gaudir de l'aventura a través de la seva pota més esportiva. Això ens va portar a apostar per aquesta submarca que esperem que vingui amb noves oportunitats de creixement per a la firma", ha recalcat el coconseller delegat de Blue Banana, Juan Fernández-Estrada.