Boeing va reduir deu vegades les seves pèrdues netes durant el primer trimestre, fins als 31 milions de dòlars (27 milions d'euros), davant els 355 milions de dòlars (311 milions d'euros) d'un any abans, impulsat per l'alça de 130 lliuraments en el mateix període, la seva millor xifra des de finals de 2023, segons un comunicat emès per la companyia aquest dimecres.
Sobre la política comercial dels Estats Units i la seva guerra aranzelària contra la Xina, el president i conseller delegat, Dave Calhoun, ha advertit que els proveïdors també corren el risc de "quedar atrapats en les hostilitats comercials", que "podria elevar els costos i provocar retards a la producció d'avions".
Quant a la facturació, els ingressos de Boeing van créixer un 18% respecte al primer trimestre de 2024, assolit els 19.496 milions de dòlars (17.088 milions d'euros), per sobre dels 16.569 milions de dòlars (14.522 milions d'euros) de l'exercici previ.
A més, el flux de caixa operatiu va registrar un resultat negatiu de 2.290 milions de dòlars (2.007 milions d'euros), la qual cosa reflecteix l'augment dels lliuraments comercials, així com la sincronització del capital circulant. D'altra banda, el deute total consolidat va descendir a 53.600 milions de dòlars (46.984 milions d'euros) entre gener i març, davant els 53.900 milions de dòlars (47.247 milions d'euros) de l'últim trimestre de 2024, a causa de l'amortització dels venciments.
Sobre els resultats, Calhoun ha celebrat que continuen executant el seu pla, veient els primers resultats "positius". "Estem compromesos amb la realització dels canvis fonamentals necessaris per recuperar plenament el rendiment de l'empresa mentre naveguem per l'entorn actual", ha afegit.
El fabricant, que va obtenir beneficis per última vegada a mitjans de 2021, va tancar el 2024 quintuplicant les seves pèrdues netes fins als 11.829 milions de dòlars (11.352 milions d'euros) després d'un any marcat per les retallades de producció a conseqüència de l'incident del 5 de gener de 2023 i la vaga de 53 dies a Seattle (EUA).
Millor xifra de lliuraments des de 2023
Sobre el segment d'avions comercials, els seus ingressos van augmentar un 75% fins al març, amb 8.147 milions de dòlars (7.141 milions d'euros), lliurant 130 unitats en el primer trimestre de l'any, la qual cosa suposa 47 aeronaus més en comparació al mateix període de 2024, sent la seva millor xifra d'enviaments des de finals de 2023.
A més, aquest departament va registrar 221 comandes netes en el trimestre, inclosos 20 aeronaus 777-9 i 20 787-10 per a Korean Air i 50 737-8 per a BOC Aviation. Per programes, la producció del 737 va augmentar gradualment en els primers tres mesos, mantenint els seus plans d'assolir-ne 38 al mes aquest any, mentre que el programa 787 va continuar estabilitzant la producció en cinc al mes en el trimestre i continua esperant augmentar a set al mes aquest any.
Per la seva part, el 777 X va començar a ampliar les proves de vol de certificació del regulador d'aviació FAA en el trimestre, mentre que la companyia continua estimant el primer lliurament del 777-9 el 2026.
Les vendes en defensa cauen
No obstant això, la xifra de negoci del mercat de Defensa, Espai i Seguretat va ser de 6.298 milions de dòlars (5.519 milions d'euros), la qual cosa suposa un descens del 9% en comparació a 2024. Durant els primers tres mesos, aquest segment va ser seleccionat per les Forces Aèries dels EUA per a un contracte de disseny, construcció i lliurament del F-47, el seu avió de combat de nova generació. Aquesta comanda no està inclosa a la cartera de comandes al final del trimestre, en espera que conclogui el procés de selecció i avaluació de fonts.
Així mateix, la cartera de comandes de Defensa, Espai i Seguretat ascendia a 62.000 milions de dòlars (54.331,6 milions d'euros), dels quals el 29% correspon a comandes de clients de fora del país nord-americà. Finalment, la facturació del sector de serveis globals es manté pràcticament igual que entre gener i març de 2024, fins als 5.063 milions de dòlars (4.436 milions d'euros).
A l'abril l'empresa va firmar un acord per vendre part del seu negoci de solucions d'aviació digital a Thoma Bravo per 10.550 milions de dòlars (9.190 milions d'euros). S'espera que la transacció es tanqui a finals de 2025, subjecta a l'aprovació dels organismes reguladors habituals.