El grup de la gran distribució Bon Preu ha formalitzat aquest dimarts la ja anunciada compra de la fàbrica de Danone, ubicada a Parets del Vallès. El preu de l'adquisició, arran del tancament de l'activitat industrial del grup francès a Catalunya, no ha transcendit, però s'inclou en una inversió de 30 milions d'euros que la cadena de supermercats farà per aixecar una nova plataforma logística. El preacord per a la compra dels actius industrials de Danone es va tancar a finals de novembre de 2024.
"L'objectiu és ampliar la capacitat logística i millorar l’eficiència en la distribució dels productes", ha informat Bon Preu en un comunicat. La companyia de la família Font ha concretat que el projecte hauria d'estar enllestit a finals de 2027. Aquest equipament es convertirà en "un hub logístic estratègic", destinat a optimitzar l’emmagatzematge, la gestió d’estocs i la distribució de productes frescos i secs fonamentalment a l’àrea metropolitana de Barcelona. La capital catalana i la seva àrea d'influència concentren bona part de les previsions d'extensió de la cadena. “La incorporació d’aquest nou centre logístic ens permetrà millorar la nostra capacitat operativa i garantir una major disponibilitat de producte per als nostres clients, optimitzant els temps de lliurament i reduint la petjada de carboni del transport”, ha declarat Joan Sabartés, director d’operacions de Bon Preu.
Per a la planificació, l'empresa preveu la instal·lació de les últimes tecnologies en eficiència operativa i sostenibilitat, consolidant així "el compromís de Bon Preu amb la innovació i la reducció de l’impacte ambiental en el sector de la distribució", ha destacat. Així, manté l'estratègia d'adaptació a les noves exigències del mercat, assegurant una distribució més eficient i sostenible.
La cadena de supermercats, amb les ensenyes Bonpreu i Esclat, vol guanyar capacitat logística per afrontar el creixement sostingut de la seva xarxa d'establiments arreu de Catalunya. Per al 2025, el grup de Las Masías de Voltregá (Barcelona), té prevista una inversió d'uns 150 milions d'euros per expandir la xarxa de supermercats i benzineres. En cartera, la cadena projecta inaugurar 6 supermercats Bonpreu i 6 hipermercats Esclat, a més de 8 benzineres EsclatOil. Actualment, el grup Bon Preu compta amb 136 supermercats Bonpreu, 57 supermercats Esclat i 14 minimercats -establiments de menys superfície que funcionen com a botiga a l'abast, oberta els 365 dies de l'any. També té 60 benzineres EsclatOil.