La cadena de productes d’alimentació i neteja de la llar bonÀrea obrirà una vintena d'establiments a Espanya, el 2024, per ampliar la xarxa fins als 600 punts de venda, a finals de 2022, en tenia 584 en funcionament. Del total d'establiments, la majoria són franquiciats. El pla d'expansió de bonÀrea, que es manté constant en els últims anys, se centrarà el 2024 en la consolidació de territoris clau, com Catalunya o l'Aragó, i continuarà sumant presència a la regió del nord de la península Ibèrica, en demarcacions com La Rioja o Navarra.
En paral·lel, bonÀrea també posarà recursos a traslladar o ampliar un total de 14 botigues que, segons la seva ubicació, s’hagi demostrat que s’han quedat petites pel que fa a l’oferta de referències que poden posar a la venda. Aquesta és una pràctica habitual de la companyia per al conjunt de la xarxa existent. De fet, aquest any ho ha realitzat en algunes ubicacions, en concret, al barri de les Corts, amb el trasllat de l'establiment del carrer Berlín, al carrer Numància, per disposar de més metres quadrats d'exposició i botigues i ampliar la gamma de referències per als clients del barri.
BonÀrea ha començat a implementar part dels objectius en el que portem d’aquest any. De fet, fins al mes de març, amb les noves obertures i ampliacions, bonÀrea ha sumat més de 2.300 m² de superfície als seus establiments a tot el territori espanyol.
Actualment, els establiments bonÀrea es poden trobar a Catalunya —un 75% del total— i Aragó, principalment, però també a Castelló, València, Madrid, Navarra, La Rioja, Guadalajara i Andorra. Amb més de 580 punts de venda, bonÀrea ha tancat 2023 amb més de 2 milions de tiquets registrats cada setmana i a tenir una plantilla de més de 3.500 treballadors en totes les botigues arreu d'Espanya. Pel que fa a la facturació, la companyia només apunta diverses previsions pel que fa al balanç de l’últim any. Els seus responsables es remeten a les dades agregades del grup de 2022: una facturació rècord de 2.822 milions d'euros i més de 6.200 llocs de treball. bonÀrea cooperativa pertany al grup bonÀrea Agrupa, que inclou bonÀrea Corporació i l'entitat de crèdit CaixaGuissona.
És cert que la cadena té prioritat per Catalunya, on a més de la cobertura intenta “ser fidels als nostres orígens, continuem potenciant la nostra contribució amb el món rural com a part essencial del nostre ADN, gràcies a una aposta per l'eficiència que ens permet adaptar-nos i obrir a qualsevol localitat. La confiança dipositada pels nostres consumidors al producte de proximitat distintiu de bonÀrea, ens està permetent no només consolidar la nostra marca al territori català, sinó també augmentar la nostra empremta a la resta d'Espanya", ha manifestat Teresa Alsina, directora de botigues de bonÀrea. Un exemple és el recentment inaugurat supermercat a Morella, municipi dels Ports (Comunitat Valenciana), comarca on bonÀrea aterra per primera vegada.
També és un objectiu essencial guanyar posicionament a l’Aragó. En aquest sentit, el grup està ultimant la construcció d’un nou centre d’alimentació i distribució a la localitat d’Épila (Saragossa), per tenir en aquesta comunitat autònoma una integració vertical de tota la seva cadena de valor. El projecte, que compta amb un pressupost d'uns 400 milions d'euros, preveu ocupar a més de 4.000 treballadors en un futur.
Des de la seva fundació el 1959, el grup bonÀrea Agrupa ha anat incorporant en la seva estructura productiva, empresarial i comercial tots els elements necessaris per a la realització d'una integració que permet tancar el cicle productiu dels aliments: realitza i controla tota l'alimentació, cria i engreixament dels animals, l'elaboració de productes i la logística, així com la comercialització directa fins al consumidor final.