La plataforma de viatges Booking s'enfronta al pagament d'una multa milionària de 486 milions d'euros per una sanció que la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) a Espanya està ultimant. L'organisme ha fet públic de manera provisional la decisió al grup, que ha decidit proveir-lo en els seus comptes. En aquest sentit, el gegant dels viatges en línia té previst impugnar "aspectes de la multa" que s'imposa per conductes anticompetitives i asseguren que estan "decebuts" amb la proposta.

Va ser l'octubre de 2022 quan la CNMC va iniciar una investigació sobre les pràctiques que duu a terme la companyia nord-americana i tot apunta que la sanció, que a priori serà impugnada per l'OTA, es farà oficial aquest mes de juliol.

Multa de 530 milions, la més alta de la seva història

"La companyia es va anotar unes pèrdues de 530 milions de dòlars en els resultats de 2023 relacionades amb una decisió preliminar de l'autoritat de la competència d'Espanya", assenyala en els primers paràgrafs de la informació facilitada a la SEC amb motiu de la presentació dels seus resultats. La multinacional indica que "encara que hem col·laborat activa i constructivament amb la investigació, la CNMC està a punt d'imposar una multa de més de 530 milions de dòlars, la més alta de la seva història". 

L'empresa ha assegurat estar "decebuda" amb la Proposta de Resolució de la CNMC i "en total desacord amb les seves conclusions".

Llei de Mercats Digitals

A més, recorden que presentaran "aviat" la notificació de la Llei de Mercats Digitals de la Unió Europea, que té per objectiu garantir "normes coherents per a les plataformes en línia a tota la UE i evitar la fragmentació en l'àmbit nacional". La Llei de Mercats Digitals "és el fòrum adequat per debatre i avaluar les principals preocupacions plantejades per la CNMC, brindant l'oportunitat d'acordar solucions que s'apliquin a tot Europa i no en països individuals", ha aclarit l'empresa en un comunicat. La DMA busca incrementar la competència a través d'una sèrie de mesures que les empreses digitals hauran de complir quan entri en vigor el pròxim 7 de març.

"Creiem que la DMA és el fòrum adequat per debatre i avaluar les principals preocupacions plantejades per la CNMC perquè permet acordar solucions que s'apliquin a tot Europa en lloc de país per país. També tenim la intenció de recórrer contra aquesta decisió sense precedents a Espanya si es converteix en definitiva", confirmen des de la companyia.

De fet, Booking atribueix les pèrdues registrades durant l'exercici 2023, que ascendeixen a 530 milions de dòlars (486 milions d'euros), a aquesta "decisió preliminar de l'autoritat de competència a Espanya", tal com assenyala en la documentació remesa la SEC. Per tant, hauria proveït la quantitat per si finalment s'executa aquesta multa milionària.