El turisme està vivint els seus anys de glòria després de la pandèmia i les hoteleres estan aprofitant la forta demanda per continuar creixent amb noves obertures. Només Meliá i Minor (matriu de NH) en preparen més de 350 per als propers dos anys, fins a 2027. Les companyies, a més, té una mica en comú i és que centraran bona part d'aquestes obertures en el segment de luxe. Hyatt, també anuncia la seva expansió per 13 nous mercats.

En concret, la cadena que dirigeix Gabriel Escarrer, espera obrir "no menys de 25 hotels" aquest any i "més de 70" durant els pròxims dos exercicis, segons va avançar l'empresari mallorquí aquest dimecres a Fitur. En portfolio, Meliá té 362 hotels actualment i 93.982 habitacions. Però confia a superar els 430 hotels i les 106.000 habitacions en els propers anys.

Escarrer va explicar també que en aquest període intensificarà el creixement en el segment de luxe, de fet, una de cada tres noves obertures serà prèmium i luxury, amb marques com Gran Meliá, The Meliá Collection, Me by Meliá o Paradius by Meliá. Quant a destinacions, les obertures previstes per la cadena estan previstes al Carib, principalment a la República Dominicana i Mèxic.

També en LATAM (Brasil, Argentina, Perú, Costa Rica i Colòmbia), Espanya (preveu quatre obertures aquest 2025 a Màlaga, Ronda, Cadis i Palma) i en uns altres cinc països europeus (Grècia, Malta, Albània, Portugal i Itàlia). Entre les noves destinacions, Meliá apostarà per l'Índic, amb obertura a les Maldives i les Seychelles.

Així mateix, aprofitarà l'auge turístic per consolidar la seva presència en Emirats i establir-se a l'Aràbia Saudita i Bahrain. Mentre creixerà al sud-est asiàtic amb obertures al Vietnam, Tailàndia i Malàisia.

Minor es llança a buscar els 850 hotels

Minor també ha posat en marxa un ambiciós pla de creixement. L'hotelera, que fa tot just tres dies va aprovar l'exclusió de borsa de NH (de la qual posseïa el 96%) prepara més de 280 noves obertures fins a 2027. Amb aquesta expansió, el grup hoteler assolirà la fita de les 850 propietats i se situarà entre els més grans del món.

Actualment, Minor, que opera amb marques com Avani, Anantara, Nhow o Tivoli, a més de NH Hotels & Resort o NH Collection, té unes 560 propietats i 81.000 habitacions a nivell mundial, però els seus plans passen per sumar en els propers tres anys uns altres 285 nous hotels a la seva cartera i gairebé 47.000 habitacions, la qual cosa li portarà a vorejar les 130.000, segons va posar en relleu la companyia que dirigeix Gonzalo Aguilar també aquest dimecres.

La companyia s'ha proposat que el seu negoci estigui més diversificat per països i encara que actualment més del 50% del conjunt de les seves propietats està concentrat a Europa, Minor espera sumar més de 100 propietats a Àsia, més de 60 a l'Orient Mitjà i l'Àfrica, i 40 a Austràlia i Nova Zelanda en aquest temps.

Entre les obertures de Minor Hotels per a aquest 2025 es troben Porto, Roma, les Seychelles, Zàmbia o les Maldives. La firma destaca que els segments de luxe i upscale augmentaran el pes a la seva cartera amb les noves propietats. D'hehco, luxe suposarà un terç de les incorporacions previstes en el pla triennal de la companyia i un altre terç correspondrà al segment prèmium.

Alhora, la cadena tailandesa ha posat en marxa un canvi de marca que tindrà lloc el 2025 i a més de fer un gir al seu "look" prepara el llançament de dues noves marques hoteleres.

Hyatt entra a 13 nous mercats

També aquest dimecres, Hyatt – que té actualment 1.350 establiments a 76 països- va revelar les novetats més recents de la seva cartera de projectes per a Europa, Àfrica i Orient Mitjà (EAME), on compta amb més de 200 hotels i 45.000 habitacions a més de 40 països.

La companyia hotelera prepara el seu aterratge a 13 nous mercats on actualment no compta amb hotels entre 2025 i 2028. El pipeline de Hyatt en EAME, un mercat que dirigeix Javier Águila, inclou debuts a nous mercats europeus i africans com Estònia, Islàndia, Romania, Cap Verd o Maurici, a més d'hotels de luxe i lifestyle ja anunciats a Johannesburg, el mar Roig, Doha o Lisboa, que s'enquadren en els plans de Hyatt d'afegir 50 hotels en aquests dos segments a nivell global fins a 2026.

Juntament amb les obertures EAME, el grup continua apostant per Amèrica Llatina i el Carib on contempla al seu torn obertures destacades per a la primera meitat de 2025 a Panamà, Los Cabos i Aruba, entre d'altres.