"Estimades famílies, mares, pares, àvies... Es deuen haver adonat que des de fa uns dies el nostre web ja no funciona. Hem aguantat fins a l'últim moment, fins al nostre últim alè, per prémer el botó i dir adeu". Amb aquest primer paràgraf, la marca de joguines Imaginarium s'ha acomiadat per sempre dels seus clients i ha anunciat un tancament que ja estava anunciat des de fa temps.
La comunicació oficial l'han realitzat a través del seu perfil de Facebook, ja que, de fet, la pàgina web ja no és ni operativa. L'estiu passat, aquesta empresa nascuda a l'Aragó va assolir un acord amb més de 800 creditors per prorrogar un deute de fins a 26 milions d'euros que tenia acumulat. Però la situació ha acabat sent insostenible i les mítiques portes d'entrada a les botigues, amb un accés per als adults i un per a les criatures, tanquen per sempre.
Un comiat per la porta del darrere
"Amb el cor ple d'emocions trobades i després de molts anys de servir les famílies, veure créixer els seus fills i a vosaltres mateixos, ens entristeix informar-los que Imaginarium arriba al final. Volem expressar el nostre agraïment més sincer per la vostra lleialtat, fidelitat i suport al llarg dels anys. Ha estat un honor i un privilegi ser part de la vostra vida i de la vida dels vostres fills, proporcionant moments d'alegria i diversió a través de les nostres joguines.
Ens emportem amb nosaltres records meravellosos i vincles especials que hem format amb cadascun de vosaltres". Afegeixen en un breu comunicat on únicament remeten un correu electrònic, customercare@imaginarium.es, davant de qualsevol incidència que el consumidor final pugui tenir amb la marca de joguines.
La sortida a borsa no va funcionar
La condemna a mort de la marca s'arrossegava des del 2021. De fet, des d'aleshores, van deixar de ser actius en diferents xarxes socials com Twitter. El 2006, Caja Inmaculada (CAI) va entrar com a soci capital amb un 33% després de la sortida de 3i i el fons d'inversió LCapital, vinculat a Louis Vuitton Moët Hennesy, que va posseir el 49%. Però després va arribar la crisi econòmica el 2008 i el cop va ser massa dur per a Imaginarium. Així doncs, la seva sortida en borsa no va tenir l'èxit esperat i ja llavors van començar a acomiadar gran part de la seva plantilla, un 83%, deixant tan sols obertes dues botigues a Màlaga i Saragossa, la primera que va obrir any 1992.
La botiga de referència per als nens millennials
Molts adults, especialment la generació millennial, han rebut amb sorpresa la notícia, ja que Imaginarium va irrompre amb molta força durant la dècada dels noranta, especialment a través del format de gran botiga en centres comercials de referència. El seu perfil es va basar en fabricació de joguines pròpies i excloure grans marques representatives com la mateixa Mattel i les seves Barbies. Si ampliem la mirada, el cas d'Imaginarium té paral·lelismes amb altres marques internacionals com la mateixa ToysurUs i fa replantejar el model de consum actual dels nens.