La Comissió Europea va sol·licitar aquest divendres informació addicional a l'empresa nord-americana Amazon sobre les mesures que està duent a terme per garantir la transparència als productes i els anuncis que mostra als usuaris a què l'obliga la llei de serveis digitals.
En concret, li va demanar a Amazon que expliqui com funciona el seu sistema per recomanar productes i com està dissenyat i es desenvolupa el que utilitza per recomanar publicitat personalitzada, així com quines possibilitats dona als usuaris perquè no rebin anuncis basats en el seu perfil.
A més, li va reclamar més detalls sobre l'anàlisi que Amazon ha fet sobre el risc que els seus sistemes de recomanació poden causar als usuaris, una altra de les mesures que obliga la norma que la UE ha aprovat per controlar el poder de les grans plataformes.
Una petició que va fer després que el Tribunal de Justícia de la UE rebutgés el mes de març passat la petició d'Amazon per no haver de complir aquests dos aspectes de la llei de serveis digitals.
L'empresa haurà de proporcionar la informació, a tot tardar, el divendres 26 de juliol i si incompleix el termini o la Comissió està insatisfeta amb la resposta, podria obrir un procediment d'infracció contra la companyia que podria derivar en multes periòdiques.
Brussel·les va obligar a les grans plataformes d'internet com Amazon, Google, Apple, Microsoft, Meta, TikTok o X a complir la llei de serveis digitals i des d'aleshores ha sol·licitat informació sobre les mesures que estan duent a terme per complir la companyia i ha obert també procediments d'infracció.