Fa poc més d'un any, els joves emprenedors Filippo Teofili i Enrique Garay van detectar que hi havia un nínxol de mercat per cobrir: una oferta de pasta italiana autèntica al mercat del delivery. El juliol del 2023 es van llançar a obrir un primer local a Barcelona, Brutalia. "Ens vam adonar que l'oferta de pasta autèntica era pràcticament inexistent. Volíem omplir aquest buit i oferir una experiència gastronòmica que combinés la qualitat artesanal amb la comoditat del servei d'entrega a domicili", assenyala el conseller delegat de l'empresa, Filippo Teofili.

Asseguren que des del seu llançament, Brutalia ha experimentat un creixement continu, mes rere mes, aconseguint una facturació de mig milió d'euros en el seu primer exercici i amb previsions d'acabar doblant-la, amb un milió d'euros per al conjunt de 2024. Entre els plans d'expansió consta l'obertura de dos locals addicionals i una oficina operativa per a finals de 2025, a Catalunya. Un d'ells s'obrirà d'aquí a dos mesos, a Sant Martí-Poblenou, i l'altra encara està per determinar, però també serà a Barcelona. "A partir d'aquí, planegen continuar la seva expansió cap a noves ciutats, apostant per replicar l'èxit aconseguit a Barcelona", manifesta Teofili.

Plats de pasta de l'establiment Brutalia
Plats de pasta de l'establiment Brutalia

Una dotzena de llocs de treball directes

Brutalia disposa de personal de cuina propi, el qual tenen la previsió d'ampliar a unes 10-12 persones amb l'obertura del segon local. A més, tenen altres serveis externalitzats com el servei de les comandes a domicili, la gestió de personal, les tasques d'assessoria fiscal, entre altres.

Els joves emprenedors, de 25 anys, diuen de Brutalia, elaborada amb ingredients de gran qualitat, molts d'ells importats directament d'Itàlia, és "una experiència autèntica i diferenciada". "El veritable repte per créixer ha estat atreure nous clients, ja que les dades de retenció mostraven que aquells que provaven el nostre producte solien repetir", explica Enrique Garay, director comercial. Aquesta fidelització ha estat "un dels pilars de l'èxit de la marca, juntament amb una efectiva campanya a les xarxes socials i el boca-orella, que ha potenciat la seva visibilitat i creixement".