Cabify accelera a escala mundial. L'empresa espanyola de mobilitat ha captat finançament per valor de 102 milions d'euros en una ronda d'inversió amb l'objectiu d'avançar en el compliment del seu pla estratègic, centrat en el creixement rendible i l'impuls de la mobilitat sostenible. La companyia fundada el 2011 a Madrid ha anticipat alguns dels seus resultats econòmics de 2022, exercici en el qual el volum de negoci va ser un 24% superior als nivells de 2019 i un 32% més amb relació a l'any anterior.
Amb aquesta nova injecció de capital, l'empresa de mobilitat incrementarà la seva quota de mercat als països en els quals opera i, entre altres projectes, s'expandirà a més de 25 ciutats a Amèrica Llatina i Espanya, amb la previsió de multiplicar els seus ingressos per tres en els pròxims tres anys. Entre els objectius d'aquesta expansió se situen ciutats de més de 200.000 habitants. A finals de 2022 i a conseqüència del tancament d'operacions de la plataforma Beat a Amèrica Llatina, Cabify va tancar un contracte de col·laboració amb aquesta empresa per situar-se com una nova alternativa en aquesta regió.
Expansió de l'empresa i noves línies de negoci
Els nous recursos amb què compta la companyia li permetran maximitzar l'impacte d'aquesta col·laboració i continuar millorant la mobilitat al territori, al mateix temps que continuarà invertint en línies de nous negocis com Cabify Logistics, la unitat llançada per transformar les necessitats logístiques de les empreses.
Entre els inversors que han participat en aquesta ronda destaquen Orilla Asset Management, la societat d'inversió de la família directa del president de Gestamp, Francisco Riberas, i AXIS --a través de Fond-ICO Next Tech--, entre altres, que s'uneixen a la inversió realitzada per Mútua Madrilenya el juliol de 2022 i al préstec atorgat pel Banc Europeu d'Inversions (BEI).
"Aquest compromís per part d'inversors estratègics és un reconeixement de l'impacte positiu i del potencial de Cabify per continuar creant valor a llarg termini per als nostres inversors i les ciutats en les quals operem. Són socis que comparteixen la nostra visió de la indústria de la mobilitat sostenible i ens permetran accelerar en el compliment del nostre pla estratègic", ha assenyalat el seu president executiu, Juan de Antonio. L'empresa espanyola també s'ha marcat com a objectiu que tots els viatges fets a la seva plataforma siguin en vehicles zero emissions a Espanya el 2025 i a Amèrica Llatina el 2030.
1.000 empleats i presència a set països
A finals de 2017, Cabify va tancar una ronda d'inversió de 130,6 milions d'euros (160 milions de dòlars), en la qual van participar Rakuten Capital, The Venture City i Endeavor Catalyst. Aquesta inversió en la companyia la va categoritzar com a unicorn, terme assignat a les firmes emergents amb una valoració per sobre dels 1.000 milions de dòlars. Cabify és la primera empresa espanyola a convertir-se en unicorn.
Cabify compta en plantilla amb més de 1.000 empleats repartits entre Espanya i Amèrica Llatina. Actualment, el negoci opera a set països i més de 40 ciutats, compta amb més de 42 milions d'usuaris registrats i 1,2 milions de conductors, col·laboradors i taxistes.