Cabify va tancar el 2023 com el millor any en la història de la companyia en termes de negoci, amb un creixement de la facturació del 30,7% respecte a l'exercici anterior, fins a assolir els 830,2 milions d'euros (899,1 milions de dòlars), mentre que el benefici brut va despuntar un 40,9%, amb 102,7 milions (111,1 milions de dòlars). El benefici brut d'explotació (ebitda) "va ser lleugerament positiu", mantenint el punt d'equilibri assolit el 2022, ha assenyalat el president executiu i fundador de Cabify, Juan de Antonio.
A escala global, es tracta del tercer exercici consecutiu amb un creixement del volum de negoci per sobre del 30%, després de registrar una alça del 32% el 2022 i del 44% el 2021, un any que va estar marcat per les conseqüències de la pandèmia. A la seva vertical de transport discrecional (VTC i taxi), principal negoci de Cabify, la variació per regions, que la companyia divideix en Espanya i Llatinoamèrica, ha estat molt similar en termes de facturació, amb creixements del 32% i 29%, respectivament.
Sortida a Borsa
Pel que fa a la seva possible sortida a borsa, ha explicat que és "una opció de cara al futur, però no és un requisit que tingui la companyia ni tampoc una necessitat". "És una forma de finançament diferent que en un moment pot resultar oportuna, però no hi ha un pla concret ni una obligació per anar per aquest camí", ha matisat.
Cabify està present a 7 mercats
Respecte de Cabify Logistics, la vertical més recent de la companyia, que, tot i que encara representa un percentatge reduït en el negoci total, va duplicar els seus ingressos el 2023, gràcies al creixement expansiu de noves línies de negoci com els lliuraments en 24 hores. Aquesta línia de negoci, que està present a l'Argentina, Xile, Colòmbia i el Perú, "mostra un creixement que reflecteix les grans oportunitats presents per a la companyia en aquests mercats".
En termes financers, la rendibilitat obtinguda porta Cabify a comptar amb els recursos necessaris per incrementar l'impacte positiu que genera als llocs on opera, millorant els ingressos dels seus col·laboradors, i ampliant els recursos disponibles amb noves zones, serveis o categories, ha dit De Antonio. "Continuarem invertint per impulsar el canvi tecnològic, empresarial i social cap a la mobilitat del futur", ha agregat, per precisar que la companyia enfoca el seu creixement als mercats en els quals ja està present. Cabify està present a 7 països (Espanya, Xile, Argentina, Perú, Colòmbia, Mèxic i Uruguai) i més de 40 ciutats.
Inversió en R+D
El 2023 també ha estat un bon any per a Cabify en termes de generació d'ocupació, ja que ha incrementat un 22% el seu volum d'empleats fins a superar les 1.200 persones a tancament d'exercici. Prop del 46% d'aquests professionals es troben a la seva seu de Madrid, mentre que l'altre 54% opera localment des dels diferents mercats en els quals està present o en remot. El creixement en termes de conductors i taxistes col·laboradors ha estat similar en l'àmbit global, amb un 20% de nous professionals connectant-se a l'app per desenvolupar la seva activitat.
De Antonio ha posat de manifest que un dels compromisos de Cabify està relacionat amb la inversió de la companyia en projectes d'investigació i desenvolupament, amb l'objectiu d'aportar solucions de mobilitat segures, sostenibles i accessibles a les ciutats on opera. La inversió en R+D de Cabify el 2023 va ascendir a 23,9 milions, un 34% més que el 2022, amb el que la companyia, en total, ha invertit més de 75 milions en els últims 5 exercicis. Així mateix, en línia amb els seus compromisos de descarbonització de la flota connectada a la plataforma, Cabify ha aconseguit reduir l'índex mitjà d'emissió de CO₂ per quilòmetre recorregut un 6% a Espanya i un 2% a Amèrica Llatina.