Cabify ha firmat un acord amb Polestar pel qual incorporarà 100 vehicles elèctrics a la flota de l'empresa entre Barcelona i Madrid en les properes setmanes, amb 50 cotxes a cada ciutat. Segons han explicat en roda de premsa aquest dimarts el director d'assumptes públics de Cabify a Espanya, Javier Dorado, i el director comercial de Polestar España, Pedro Parra, els cent vehicles seran del model Polestar 2 Long Range Single Motor Plus.

L'acord també contempla que les empreses i autònoms que treballen amb Cabify en ambdues ciutats tinguin "condicions especials" per comprar aquests cotxes. Està previst que Vecttor, filial de Cabif, sigui qui gestioni aquests vehicles i que suposin un estalvi de més de 500.000 litres de combustible i evitin l'emissió de 800 tones de diòxid de carboni.

Daurat (Cabify) ha dit que l'acord "facilita el desenvolupament de polítiques" que millorin la qualitat de l'aire a les dues ciutats, i ha destacat textualment la voluntat del sector VTC en col·laborar amb les administracions per tenir millors ciutats, millor mobilitat i millor qualitat de l'aire.

Ha afegit que per cada un d'aquests vehicles en servei s'eliminen uns altres set de privats que "són més antics i generen més emissions", segons recull Europa Press.

Parra, de Polestar, ha explicat que aquest acord permet a la seva empresa donar-se a conèixer entre els usuaris, i ha definit com un luxe que Cabify sigui "l'aparador" perquè els usuaris puguin conèixer els vehicles i les seves qualitats. També ha celebrat la facilitat amb què s'ha assolit l'acord, ja que les dues empreses estan "centrades" en l'electrificació de la mobilitat.

El Polestar 2 Long Range Single Motor Plus és un vehicle 100% elèctric, de zero emissions, amb una autonomia de fins i tot 655 quilòmetres en circulació mixta i un temps de recàrrega de 28 minuts; A Barcelona, l'empresa utilitzarà la xarxa de càrrega existent, després d'un acord amb diverses empreses, així com la xarxa pública, i s'utilitzarà exclusivament energia d'origen renovable.

Daurat ha lamentat que la xarxa de recàrrega a Espanya "no és pròpia d'un país que aposta per l'electrificació" i ha posat com a exemple que els carregadors ràpids són el 22% del total, una cosa que ha dit que desincentiva la compra de vehicles elèctrics.