Espanya se li entravessa a Cabify. La companyia de mobilitat va patir unes pèrdues de 5,8 milions d'euros el 2022 a Espanya, xifra que suposa disparar en més de 3,5 vegades els números vermells d'1,7 milions d'euros que va tenir l'any anterior, malgrat que la facturació es va incrementar, però els costos financers li van passar factura.

Els comptes anuals de Cabify España dipositats al Registre Mercantil, als que ha tingut accés Europa Press, reflecteixen que els ingressos d'aquesta societat van créixer un 15% durant el 2022, fins als 121,5 milions d'euros. El principal impacte en la companyia prové de la partida financera, ja que el 2021 va registrar uns ingressos financers procedents de valors negociables i altres instruments per valor d'1,6 milions d'euros, que en aquesta ocasió no ha tingut.

A més, les despeses financeres per deutes amb tercers va assolir el 2022 els 4,8 milions d'euros, en contrast amb els 4,1 milions d'euros de l'any anterior en aquesta mateixa partida, el que va llastar el resultat net de l'empresa. Cabify España detalla en el seu compte de resultats que el creixement de l'activitat està sustentat per la progressiva recuperació de la mobilitat després de l'aixecament el 2022 de les restriccions imposades per la pandèmia.

Tots els negocis de Cabify

A part d'aquesta filial, Cabify dona servei a Espanya a través d'altres societats, els principals paràmetres financers de les quals també s'inclouen en aquests comptes: Prestige and Limousine va guanyar 315.000 euros i Miurchi Car, 571.000 euros més. Tenint en compte tota la seva activitat a Espanya, els ingressos van ser de 200 milions d'euros, un 28% més, amb un Ebitda d'11,5 milions d'euros, segons ha informat la companyia.

A tot el món, Cabify va ingressar 688 milions de dòlars (624 milions d'euros) el 2022, la qual cosa suposa un augment del 32% respecte a l'any anterior, després de registrar un 32% més de trajectes, fins als 91 milions de viatges.