El llançament s'ha fet de forma tímida i, de fet, encara no està als supermercats. Però Cacaolat prepara l'aterratge imminent d'un nou producte que, més enllà de les innovacions dels darrers temps, vol tornar als orígens per fer-se un lloc en un mercat altament competitiu. Parlem del cacau en pols: sota el nom comercial Cacaolat en Pols, Grupo Cacaolat vol fer ombra als ja consolidats Nesquik o ColaCao a casa nostra.
Quan es podrà adquirir?
"Aquest nou producte ens permet entrar en una nova categoria i també cobrir totes les formes de consum en els diferents moments en què estem presents: esmorzars, berenars i on the go. El nou Cacaolat en pols el pots afegir directament a la llet i donar-li la intensitat de cacau que vulguis", subratllen en un breu comunicat a través de Linkedin que no han estès a cap altra xarxa social on també són actius, com Instagram o Twitter, i tampoc des de la seva pàgina web oficial. De moment, a expenses de provar-lo, expliquen que "aquest llançament es durà a terme a nivell nacional i es podrà trobar als punts de venda habituals".
Cal recordar que, fa anys, ja es va apostar tímidament per aquest producte. Aleshores, Cacaolat va imprimir el segell del cacau en pols amb la imatge de dos corredors. En aquest cas, el disseny del pot és més sobri i corporativista: el nom de la marca, els colors i, com afegitó, una cullera de metall amb xocolata en pols al damunt.
Resultats de l'empresa
Aquest nou producte arriba en un bon moment de forma per la companyia. Tal com va explicar fa dues setmanes ON ECONOMIA, Cacaolat ha superat la facturació d'abans de la pandèmia tot i que segueix ancorada en pèrdues. Aquest conegut fabricant de batuts de xocolata va assolir l'any passat una xifra de negoci de 73 milions d'euros, un 36,5% més dels 53,5 milions del 2021, si bé en els dos últims exercicis va tancar amb pèrdues de dos milions d'euros.
A l'informe de gestió que acompanya els comptes individuals de 2022, la companyia que presideix Ramón Agenjo atribueix aquestes pèrdues a l'increment dels preus de les matèries primeres, envasos i embalatges, així com a la manca puntual de subministraments, causada per la inestabilitat política i econòmica arran de la guerra a Ucraïna. No obstant això, destaca que Cacaolat ha recuperat els nivells de vendes després de la caiguda provocada per la pandèmia de coronavirus. Precisament, el consum de primeres matèries va augmentar dels 26,6 milions d'euros del 2021 fins a prop de 46 milions l'any passat, mentre que, per exemple, les despeses de personal només van pujar de 9 a 9,8 milions.
Per la seva banda, Damm controla el 100% del capital social del Grup Cacaolat des que, el juny del 2021, va adquirir la participació de Cobega. Fins aquell moment, els grups liderats per Demetrio Carceller i Sol Daurella es repartien el capital al 50%. En el primer exercici en què Cacaolat ha estat íntegrament en mans del grup cerveser, s'ha disparat la facturació, però sense deixar les pèrdues.