El grup agroalimentari bonÀrea consolida la seva expansió per Espanya i compleix amb els seus objectius estratègics en assolir la fita de 600 establiments arreu del territori, amb una presència predominant a Catalunya. La cadena s'ha completat aquest divendres amb la inauguració de la botiga número 600 a la població de Pedrola, a Saragossa. Per aconseguir aquest posicionament dins de les marques agroalimentàries, el grup manté la seva estratègia de creixement també aquest any 2025.

Des del gener passat, la companyia ha sumat 10 noves obertures en localitats com Bujaraloz (Aragó), Almassora (Comunitat Valenciana), o Barcelona i Arenys de Munt (Catalunya), reforçant així la seva presència arreu del territori. Aquesta diversitat mostra com el grup lleidatà, que està focalitzat al territori català i aragonès, preveu avançar en la seva expansió a Espanya. Aquest 2025, la companyia preveu obrir una quarantena d’establiments més, la meitat dels quals corresponen a trasllats i ampliacions d'algunes que ja estan operatives.

El president de bonÀrea Corporació, Jaume Alsina, destaca que la botiga número 600 "és una fita que reafirma l'èxit del nostre model de negoci i la confiança que els nostres clients han dipositat en nosaltres al llarg dels anys". "Gràcies a les nostres botigues, tanquem el cicle del nostre model d'integració vertical, garantint que el client rebi productes del camp a la taula en el menor temps possible, sense intermediaris i amb la màxima frescor i qualitat”.

Per assolir els objectius, l'expansió en nombre de tendes es repeteix any a any. El 2024, la companyia va obrir 36 nous establiments a diferents punts. Del total de botigues, unes 16 s'han establert a Catalunya, on la cadena controla una xarxa de 451 tendes. Per províncies, la de Barcelona es posiciona en el primer lloc, amb 292 botigues, seguida per Tarragona amb 56, Lleida amb 53 i Girona amb 50.

L'Aragó, el segon pol de creixement

L'Aragó és també el segon pol de creixement per a la marca agroalimentària. El 2024, va ser la part del territori on es van obrir 4 nous establiments, i suma un total de 89. Alhora, bonÀrea també compta amb presència a Castelló, València, Madrid, Navarra, La Rioja, Guadalajara i Andorra.

L'última obertura a Pedrola, una població de 3.766 habitants, és un exemple clar del compromís del conglomerat empresarial de la família Alsina per apropar la seva oferta tant a grans nuclis urbans com a zones rurals amb escassa presència de comerços d'alimentació. L'espai compta amb una superfície de 264 m² i una oferta de 2.400 productes aproximadament, on atenen els clients una plantilla de quatre treballadors. El 2024, hi ha hagut 15 de les noves obertures que es van realitzar a localitats de menys de 10.000 habitants.

“El nostre objectiu és continuar portant la nostra oferta a més localitats a través d’una estratègia que combini l’expansió a grans ciutats amb el reforçament de la nostra presència a municipis més petits, especialment a entorns rurals. Volem assegurar que, independentment de la seva ubicació, el consumidor pugui accedir a productes de qualitat al mateix preu, al mateix temps que reafirmem el nostre compromís amb la proximitat, la generació d’ocupació i el desenvolupament local”, ha afegit Jaume Alsina.

4.000 empleats i 7.300 m² de venda

Gràcies a aquest creixement, bonÀrea va tancar 2024 amb més de 4.000 treballadors als seus establiments, sumant un total de 7.300 m² de nova superfície comercial i superant els 106 milions de tiquets a l’any. Les botigues bonÀrea són la darrera baula d’una cadena d’integració que compta amb
més de 6.300 persones que, a més a més, consolida una xarxa única de 4.500 ramaders i agricultors, protagonistes de la primera part del cicle productiu.

El grup bonÀrea Corporació va tancar el 2023 (les últimes dades disponibles) amb una facturació de 2.720 milions d’euros, experimentant un descens anual del 3,6%. No obstant això, el resultat net del grup cooperatiu va ser de 81,30 milions, un 17% més sobre els 69,36 milions de 2022. L'àrea de negoci d'alimentació humana, que va facturar 1.447 milions d'euros (un 9,8% més que el període anterior), ha estat fonamental per aconseguir que el benefici total del grup hagi augmentat un 17% respecte al 2022.