La cadena catalana de restauració asiàtica Udon va ingressar 53 milions el 2024, un 3% més, els 81% dels quals es van generar a la xarxa de 74 restaurants que la marca té repartits pel món. Unes xifres que preveu superar aquest any, amb l'obertura d'uns altres 17 locals entre Espanya i l'estranger, cosa que li permetrà incrementar un 13% la facturació per assolir un valor de 60 milions d'euros.
Durant 2024, uns 43 milions d'euros es van ingressar pel consum en sala, mentre que les comandes realitzades a través de plataformes de lliurament (delivery) van representar el 16%, la qual cosa reflecteix un increment gradual en els últims anys, conforme a "la creixent popularitat d'aquest model", destaca la companyia. Finalment, les vendes relacionades amb el take away van suposar un 3% del total.
La història de restauració que van començar en 2004 Jordi Pascual i Jordi Vidal, dos joves emprenedors, al barri del Born, a Barcelona, és en l'actualitat una cadena internacional que està potenciant la seva presència als Estats Units i Lationamérica. En total, és present a nou països -Espanya inclòs. Té establiments propis i franquiciats a Andorra, Puerto Rico, la República Dominicana, l'Equador, Mèxic, Xile, Portugal i els Estats Units.
Al mercat espanyol, el 2024, va obrir el local més gran de la companyia en el centre comercial La Mosca a Oriola, Alacant, amb capacitat per a 235 persones. A més, ha començat a explorar nous formats com el Grab & Go, un concepte take away per menjar ràpid i que els consumidors es puguin emportar el menjar, obert a l'aeroport d'Adolfo Suárez-Barajas de la mà del grup de restauració col·lectiva Areas. En aquest sentit, Jordi Vidal, coconseller delegat i cofundador, insisteix en el fet que el consum en sala continua sent l'opció preferida dels clients que, "a més del bon producte, també valoren l'experiència asiàtica que viuen als nostres locals". Però, "per adaptar-nos a les necessitats dels consumidors, donem importància a formats en tendència al nostre sector, com el delivery o el take away", afegeix.
Mercats estratègics
El coconseller delegat i cofundador d'Udon Asian Food, Jordi Pascual, ha assenyalat que la marca té "dinàmica molt positiva en termes de facturació". "No hem parat de créixer. Aquest ha estat un any on hem treballat molt en la internacionalització i expansió de la companyia, i aquests èxits es veuran reflectits durant el 2025. Planegem obrir nous restaurants en mercats estratègics, especialment en zones amb un alt potencial de creixement i un públic objectiu afí a la nostra oferta. Volem convertir-nos a la marca global de restauració asiàtica", ha subratllat.
De cara a 2025, la companyia preveu mantenir la tendència positiva dels últims anys i estima assolir els 60 milions d'euros facturació al tancament de l'any. A més, en el full de ruta de la firma preveu l'obertura de 17 nous locals, que ja estan firmats i en previsió d'obertura, que s'ubicaran a Madrid, A Coruña, Granollers, Canàries, i a l'aeroport de Madrid, mentre que a nivell internacional s'esperen inauguracions a Miami, Xile, Mèxic i Puerto Rico.