La cadena d'alineadors dentals Impress ha adquirit el seu principal rival, DrSmile, per crear "el grup d'ortodòncia més gran d'Europa". Així, l'empresa amb seu a Barcelona ha arribat a un acord amb el grup Straumann per absorbir DrSmile, també especialitzat en l'ortodòncia invisible. Amb aquest moviment, les operacions a partir d'ara es realitzaran sota la marca Impress i l'objectiu de la cadena catalana és ampliar la seva presència geogràfica, aprofitant la presència de DrSmile en països com Alemanya, França, els Països Baixos i Suècia, i refermar-se en els punts on ja es troben presents. Més enllà del creixement territorial, la nova companyia vol apostar per l'R+D dins del sector de l'ortodòncia i en innovació tecnològica.

"Aquesta adquisició representa un moment de transformació per al sector de l'ortodòncia. Amb la integració dels recursos de DrSmile, Impress es prepara per liderar la creació d'una nova era caracteritzada per la innovació tecnològica, l'accessibilitat, el compromís amb una atenció orientada cap al pacient i per tenir la seva pròpia infraestructura clínica", han assegurat des d'Impress, que han agregat que ara el repte és l'expansió internacional. La nova empresa tindrà les seves seus a Barcelona i Berlín i Impress té previst construir més de 20 clíniques en diferents països per a 2025.

Segons han informat, Impress i DrSmile han tractat més de 250.000 pacients en una desena de països i inicien més de 50.000 nous tractaments cada any. "En oferir el millor en ortodòncia mèdica, Impress es concentra a tractar tota mena de casos, amb un equip intern d'R+D i tecnologia per garantir el resultat òptim del tractament. Així, continuarem facilitant que les persones aconsegueixin el somriure que sempre han desitjat, millorant el seu benestar general amb l'ajuda de tecnologia innovadora". 

Creixement al Regne Unit

Cal recordar que Impress ja va adquirir fa un any la marca britànica del mateix sector Diamond Whites per 30 milions d'euros, creant així la xarxa de clíniques d'ortodòncia més gran al Regne Unit. "Estem extremadament orgullosos de fusionar-nos amb Impress. Tant Impress com Diamond Whites comparteixen una visió de negoci i uns valors empresarials similars: la implementació d'una tecnologia innovadora i una experiència positiva per al pacient. A partir d'aquesta adquisició continuarem oferint tractaments d'ortodòncia invisible de la més alta qualitat sota Impress, amb un servei àgil i còmode, supervisat per un equip d'ortodontistes altament experimentat," va assenyalar en el seu moment Ben Reed, director general d'Impress al Regne Unit. En aquest sentit, Vladimir Lupenko, cofundador i CEO d'Impress, va mostrar el seu entusiasme en aquesta nova aliança, estem molt motivats amb la fusió amb l'equip de Diamond Whites i esperem continuar construint una marca d'alineadors transparents innovadora i de primer nivell al Regne Unit.

Ronda d'inversió de 123 milions

Fundada fa cinc anys a Barcelona, Impress compta amb presència en països com Espanya, Portugal, Itàlia, el Regne Unit, França, Alemanya, Ucraïna i els Estats Units. El 2022, el negoci va captar 123 milions de dòlars en una ronda de finançament sèrie B amb l'objectiu d'impulsar el seu creixement global. Van participar en la injecció de capital LBO France, Norgine Ventures i Claret Capital Partners, juntament amb els inversors TA Ventures, Uniqa Ventures i Nickleby Capital. La marca d'ortodòncia digital compta amb una xarxa de clíniques híbrides que es recolza en un equip clínic i en una tecnologia integrada verticalment, i assegura que el 80% de les seves clíniques són rendibles.