Café de Finca, la idea que enamora els esportistes, arribarà a Madrid i València
La torradora de cafè d'especialitat, principalment per a l'hostaleria, té tres cafeteries a Catalunya
- maria teresa coca
- Barcelona. Dijous, 5 de desembre de 2024. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts
Café de Finca ha passat de ser una microtorradora de cafès d'especialitat amb un coffee shop a Castelldefels (Barcelona), a una marca amb "una filosofia i una visió singular", que té previst arribar a Madrid i València el 2025. Actualment, té unes altres dues cafeteries en gestió a Barcelona ciutat -al carrer Via Laietana- i a Reus. A més, de portar els seus productes als hotels de la cadena Zel, a Tossa de Mar, Punta Cana i Mallorca. Perquè, bàsicament, estan centrats en la distribució B2B, però des de 2016 els seus productes estan disponibles a través del seu web per a consumidors.
El mes de juliol passat, Café de Finca va tancar la seva segona ronda de finançament per un valor de 2,5 milions d'euros, per al creixement. Així, es van unir al projecte inversors particulars vinculats al món de l'esport com el futbolista, David Villa; la capitana del FC Barcelona, Patri Guijarro; el futbolista del PSG, Carlos Soler; a més del fundador de la companyia Job and Talent, Felipe Navío o el dj Wally López. "La marca té una important vinculació amb l'esport en compartir i transmetre valors similars", destaca la firma i queda demostrat pel fet que en la seva primera ronda de finançament, d'un milió d'euros, el novembre de 2022, va comptar amb el suport dels germans Marc i Pau Gasol, Falcao, Mario Suárez o Ter Stegen, entre altres.
El torrador és a Castelldefels, "el lloc en el qual vam néixer i des d'on creixem", explica el seu fundador Jonathan Moral, que defensa que "són alguns els aspectes que ens diferencien de la competència i tots ha de veure amb la traçabilitat del cafè, des de l'origen fins al punt de venda". El concreta explicant a ON ECONOMIA que, des del vessant de l'origen, "disposem de finca pròpia a Hondures, i altres amb les quals col·laborem des de fa ja temps, amb una relació totalment directa amb els productors; un tracte personal amb cada un d'ells que, en alguns casos, arriba a ser d'amistat". També es preocupen perquè "a les finques hi hagi un respecte màxim per les condicions de treball de les persones i que es respecti la sostenibilitat a les finques".
Com que la relació amb els productors és directa, rebem en el nostre torrador tota la producció també d'una forma directa i és aquí on, de forma manual, torrem el cafè, l'empaquetem i el distribuïm, afegeix. En l'actualitat, en el torrador de Castelldefels treballen 27 de les 57 persones que ocupa la companyia.
Finalment, segons Moral, "cuidem tots els detalls del punt de venda perquè les condicions de conservació dels nostres cafès siguin les idònies i no alterin les característiques del producte".
Café de Finca té per objectiu principal popularitzar el cafè d'especialitat a Espanya d'una manera transparent i sostenible. "Un dels objectius que tenim en Café de Finca no és que entenguin el nostre producte per si mateix, sinó que aprenguin amb nosaltres què és el cafè d'especialitat i què ho diferencia del cafè de consum majoritari. El bo del nostre producte és que el client només ha de provar-ho, sense necessitat que el coneguin. Només amb el fet de provar-lo ja noten la diferència, aprecien que és un producte millor", concreta.
La companyia va néixer el 2009 de la mà Jonathan Moral, però poc després, el 2014, Juan Pendas es va unir al projecte i des d'aleshores tots dos es troben al capdavant del negoci. Reticents a donar xifres del negoci, Moral concreta que la producció actual de cafè és de 10.000 quilos al mes, dels quals uns 1.200 provenen de la finca en propietat que tenen a Hondures. Però no aposten per tenir més cultius en propietat, "no és el nostre core, ni el nostre objectiu, perquè aquesta és una tasca que deixem als veritables protagonistes: els productors".
La finca d'Hondures és un projecte d'R+D gràcies al qual poden conèixer i indagar-ne més sobre el món de la producció, per anar a l'avantguarda de processos experimentals i varietats botàniques més exòtiques. "És una eina per estar posicionats al nínxol del cafè d'especialitat", assegura.