CaixaBank ha firmat un acord amb Apple Pay per proporcionar serveis de fraccionament de pagaments als usuaris de la plataforma. El sistema està disponible per als usuaris dels productes d'Apple que comptin amb el sistema operatiu IOS18 o iPadOS18.
El banc calcula que 2,6 milions dels seus clients utilitzen aquests dispositius i, quan facin compres en comerç electrònic amb l'aplicació, podran pagar al comptat o fraccionar-la en diferents mesos. L'objectiu de CaixaBank és millorar l'experiència del client i oferir una solució de pagaments fraccionada, en un tipus d'operació coneguda com a compra ara, paga després (BNPL, per les seves sigles en anglès). Les compres realitzades amb aquesta modalitat solen ser d'import mitjà i estar fraccionades en tres o quatre terminis.
'Compra ara, paga després'
El BNPL és una fórmula que ofereixen els bancs que permeten diferir en el temps el pagament d'un producte o servei, fraccionant l'import en múltiples quotes, generalment sense pagar interessos. Per regla general, les condicions d'aquest tipus de finançament consisteixen a fer un primer desemborsament en el moment de comprar i pagar la resta en diverses quotes del mateix import durant les següents setmanes o mesos.
Dos dels principals avantatges del BNPL és l'opció de diferir els pagaments petits, quan els crèdits convencionals només estan disponibles a partir d'uns centenars d'euros i, a més, redueix la taxa d'abandonament del carro. Segons un estudi de Mastercard, la reducció de la taxa és del 35%.
Aliances de CaixaBank
Amb aquesta aliança, l'objectiu de CaixaBank és millorar l'experiència del client i oferir una solució de pagaments fraccionats diferencial. També és un pas més en una aposta estratègica de l'entitat, ja que preveu un increment del mòbil com a mitjà de pagament habitual al país. A través de la seva filial de Payments & Costumers, CaixaBank també compta amb altres aliances estratègiques amb grans companyies per a la gestió de pagaments.