CaixaBank ha informat aquest dissabte, amb motiu del Dia Internacional del Braille, que ja disposa d'un total de 310.000 datàfons tàctils adaptats perquè les persones amb discapacitat visual puguin fer compres de forma més segura en comerços que disposin de datàfons amb sistema operatiu Android, els de pantalla tàctil sense botons.
En total, el 95% dels datàfons tàctils de nova generació de CaixaBank estan ja adaptats a persones amb discapacitat visual gràcies a una nova funcionalitat desenvolupada juntament amb l'Once i que va posar en marxa a finals de 2023. Mitjançant aquest servei no només facilita a les persones amb discapacitat que puguin fer compres de forma més segura. A més, permet incrementar l'autonomia de les persones que no poden llegir els números a les pantalles dels TPV tàctils dels comerços, minimitzant haver de dependre de terceres persones per efectuar els seus pagaments i marcar el número PIN.
Si bé, aquests datàfons permeten activar la "Manera Accessible" fent clic dues vegades sobre el botó de la cantonada inferior esquerra a la pantalla de pagament del TPV. I ana vegada activada, es locuta en veu alta l'import a pagar i les instruccions per pagar amb la targeta. Si l'operació requereix PIN, s'activa una pantalla especial on es locutarán les instruccions per poder introduir la clau personal.
Quant als datàfons tradicionals, CaixaBank explica també que tenen relleu als botons perquè les persones amb discapacitat visual puguin identificar els números. D'altra banda, el banc posa en relleu que a través de la seva filial especialitzada en mitjans de pagament, CaixaBank Payments & Consumer, sumeixi un parc de targetes braille d'al voltant de 4.000 targetes actives.
L'entitat catalana va llançar la primera targeta Visa amb codi de lectoescriptura Braille a Espanya el maig de 2022 amb l'objectiu que les persones amb discapacitat visual puguin comprar en qualsevol tipus de comerços sense dependre d'altres persones. Així mateix, per oferir un millor servei a les persones amb discapacitat auditiva, CaixaBank va anunciar recentment que desplegarà el servei de videointerpretación en llengua de signes a tota la seva xarxa d'oficines durant el primer trimestre de 2025.
La iniciativa va arrencar en l'últim trimestre de 2024, com a pilot a 120 sucursals de l'entitat de totes les comunitats autònomes, i està previst que pugui oferir-se a tota la xarxa de CaixaBank en els tres primers mesos de l'any.