CaixaBank i el seu banc digital, Imagin, han recuperat l'operativa després de patir errors informàtics durant tot el dia que han impedit als usuaris accedir a la web i app mòbil, per realitzar les seves operacions habituals. La caiguda es produeix el primer dia del mes, en el qual moltes persones cobren les seves nòmines i aprofiten per realitzar transferències o pagar rebuts. El banc, que és el més gran del país per nombre de clients (uns 19 milions) ha registrat fallades des de primera hora del matí.
A la xarxa social X (abans Twitter) algunes persones assenyalen que també han tingut problemes aquest dilluns per accedir als canals online de ING. Des del banc confirmen que ha estat una "actualització breu de sistemes", però ja està tot en funcionament.
Les fallades de CaixaBank, tanmateix, es registren des de les 10:00 del matí i fins passades les 18:00 hores. A les xarxes socials, CaixaBank i Imagin han respost a les queixes dels seus clients durant tot el dia.
"Hem detectat un problema a l'app i banca en línia que pot generar lentitud a l'operativa. Estem treballant per resoldre'l com més aviat millor", lamentaven.
L'últim problema informàtic detectat en un gran banc va ser el protagonitzat pel Santander el mes de març passat. Els seus clients van denunciar càrrecs i ingressos per duplicat en el seu compte. El banc va explicar llavors que no es tractava d'un atac cibernètic i que el problema no afectava el saldo real dels clients. Tan sols era visual.
La més gran caiguda a la banca espanyola es va produir el novembre, quan Bizum i la plataforma Redsys van impedir a milions de persones de fer pagaments instantanis a través de l'app, pagaments amb targetes i reiterades de diners en efectiu. Les fallades es van produir dues vegades en només uns dies, la qual cosa va despertar les alarmes del Banc d'Espanya, qui va sospitar també d'un atac cibernètic, encara que les entitats el van rebutjar.