CaixaBank compleix el seu objectiu quatre mesos abans d'acabar l'any. El banc que presideix José Ignacio Goirigolzarri i que dirigeix Gonzalo Gortázar es va proposar el mes de gener passat de superar els 6 milions de nòmines a Espanya. Per a això va activar diverses campanyes de captació, per exemple, va llançar un compte remunerat al 5% TAE i va regalar televisors a aquells que domiciliessin una nòmina d'entre 1.200 euros i 2.000 euros.
Ara, set mesos després, anuncia que ja ha aconseguit aquest objectiu i supera els 6 milions de nòmines a Espanya, el que fa que el banc - el primer del país per clients i actius- concentri ja gairebé el 40% de les nòmines, o, cosa que és el mateix, que 4 de cada 10 salaris es domiciliïn aquesta entitat. La xifra s'ha disparat des que es va fusionar amb Bankia el 2021. Doncs també allà era líder en nòmines i tenia la quota de mercat més gran, però només concentrava el 27% del total.
La captació de nòmines ha permès també a CaixaBank incrementar el nombre de clients vinculats, explica el banc en un comunicat aquest dimarts. Així, l'entitat ha aconseguit augmentar el seu percentatge de clients particulars vinculats fins al 71,4% (en data de juliol de 2023) des del 64,3% de desembre de 2020.
La campanya posada en marxa per CaixaBank a començaments de 2023 ha tingut com a incentiu principal un Smart TV d'última generació. Els clients que han domiciliat la seva nòmina en l'entitat des de gener i han complert també els requisits de vinculació (domiciliar almenys tres rebuts i realitzar un mínim de tres compres amb targeta al trimestre) han rebut un televisor LG de 32'' per a nòmines d'import superior a 1.200 euros. I en el cas de nòmines a partir de 2.500 euros, el client ha pogut elegir entre un televisor de 50" o una remuneració en compte del 5% TAE per als primers 5.000 euros de saldo durant dos anys.
Aquesta campanya, que ha estat en vigor a la xarxa d'oficines del banc fins al 31 de juliol, continua ara disponible, però únicament a través del web de l'entitat, afegeix CaixaBank. Per la seva part, Imagin, el seu banc digital, té en marxa des del mes de juliol una nova campanya de nòmines vinculada al seu nou projecte de conservació del corall taronja a la Mediterrània. Així, per cada usuari que domiciliï la seva nòmina, Imagin dona suport a la recuperació i cura d'un corall d'aquesta espècie als jardins marins ubicats davant la costa d'Almuñécar.
Així, Imagin també està regalant des d'aquest estiu 150 euros en efectiu als usuaris que domiciliïn la seva nòmina per primera vegada al banc si aquesta és d'import superior als 1.000 euros, i 50 euros si el salari és inferior a aquest import.