CaixaBank ha posat en marxa un pla per atreure i retenir talent, amb iniciatives dirigides tant a captar nous professionals amb interès a desenvolupar la seva carrera a l'entitat com als empleats del banc. Aquest pla, anomenat "Proposta de valor a l'empleat", inclou mesures de formació, benestar professional i inclusió, entre altres accions, i posa un focus especial en l'atracció de talent jove, una de les línies en les quals vol reforçar-se.

El 2024, CaixaBank ha incorporat prop de 1.000 empleats, dels quals una quarta part (un total de 266) són més joves de 25 anys. En els tres anys vinents, tal com es desprèn del Pla Estratègic 2025-27, l'entitat continuarà atraient i retenint talent i incorporarà 3.000 perfils joves i tècnics de menys de 35 anys.

La nova "Proposta de valor a l'empleat" inclou accions com sessions i xerrades en universitats de tot Espanya, per donar a conèixer els joves les oportunitats professionals que ofereix CaixaBank, així com per a l'organització de xerrades amb professionals de l'entitat per compartir experiències i coneixements.

Així mateix, CaixaBank reforçarà els programes especialment dirigits a la incorporació de joves, com els Premis WONNOW, impulsat juntament amb Microsoft dirigit a dones estudiants de graus STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques); el New Graduates Talent Program (NGTP), dirigit a joves graduats interessats en posicions en àrees estratègiques dels serveis corporatius; el programa d'FP Dual, dirigit a joves estudiants de Formació Professional; i el programa de pràctiques universitàries, dirigit a estudiants universitaris de graus i màster. Per apropar aquests programes als joves, CaixaBank compta amb una comunitat anomenada People Xperience Hub.

Actualment, dels més de 350 joves que han participat des de 2017 en algun dels programes de talent jove de CaixaBank, prop del 50% continuen treballant en l'entitat.

CaixaBank no només s'ha marcat com a objectiu atreure talent, sinó també fidelitzar-lo. Per a això, el nou pla inclou mesures per promoure el benestar, la conciliació i la flexibilitat dels empleats, entre les quals figuren factors com les retribucions i beneficis socials, les opcions de formació i desenvolupament professional, el propòsit empresarial, i el clima, la cultura, l'ambient i l'estil de lideratge.

En un comunicat, Caixabank subratlla que aquesta proposta està dissenyada sota quatre marcs d'actuació: progrés (promoció del talent intern i el desenvolupament professional), benestar i inclusió (retribucions i serveis per fomentar el benestar, la conciliació i desconnexió digital dels empleats, i la diversitat cultural inclusiva), futur (foment de l'ús de les noves tecnologies entre clients i empleats) i societat i planeta (contribució a cura del medi ambient i amb una xarxa de més de 17.000 voluntaris que participen en tota mena de projectes actius per millorar el món).