CaixaBank es va convertir en el banc més gran del país per nombre de clients i nòmines quan es va fusionar amb Bankia el 2021. Però mantenir aquest estatus en un mercat tan competitiu com Espanya és difícil, doncs hi ha desenes de bancs que tenen actives campanyes de captació de nòmines i milloren contínuament. Així, en els últims mesos, l'entitat catalana ha trepitjat l'accelerador i ha posat en marxa diverses campanyes que han consistit a remunerar els diners en compte, en premiar amb un xec regal de Wivai les noves nòmines o, regalar diners per cada nova domiciliació.

De fet, això últim va començar a fer-ho el mes de maig passat per primera vegada i és el que millor li està funcionant. Ja que la promoció, que en principi anava a ser activa fins al 30 de juny, s'ha allargat fins i tot el 15 de setembre i pot ser que s'estengui més. Aquest tipus de pràctiques comercials funcionen bé a Espanya, i de fet, han portat CaixaBank a assolir un nou rècord històric.

El banc ha superat ja els 6,15 milions de nòmines domiciliades, incrementant en més d'un 2% les xifres de l'any passat. D'aquesta manera, l'entitat assoleix una quota de mercat del 36,8%. El que suposa que gairebé 4 de cada 10 persones que viuen a Espanya tenen la seva nòmina en CaixaBank. La nòmina o la pensió s'han convertit en la millor via de la banca per vincular els clients.

Les entitats no volen que els seus clients tinguin el compte obert i res més, persegueixen que domiciliïn la nòmina o factures, paguin amb targeta, o demanin préstecs. Només així consideraran que els seus clients estan vinculats i són actius.

CaixaBank i Imagin regala 250 euros

CaixaBank premia actualment amb 150 euros la domiciliació de noves nòmines a partir de 900 euros, i amb 250 euros les noves nòmines de més de 1.500 euros. Els clients poden accedir a aquesta oferta a través de la xarxa comercial de CaixaBank, tant al canal online com a les seves oficines físiques.

Així mateix, Imagin, la plataforma de serveis financers per a joves de CaixaBank, també s'ha afegit a aquesta campanya de captació de nòmines. Els clients més joves obtindran la mateixa recompensa que els clients de CaixaBank: un ingrés de 150 euros si domicilien una nova nòmina a partir de 900 euros o un ingrés de 250 euros per a les noves nòmines de més de 1.500 euros.

En un comunicat, el banc revela que Imagin compta amb una gran penetració en el segment dels joves, amb una quota de mercat en nòmines del 34,2% en menors de 20 anys i del 37,6% en el tram de 20 a 24 anys.